fbpx
KOMPLEKSOWE USŁUGI REKLAMOWE

Remarketing – nie pozwól, by klient zignorował Twoja reklamę!

Remarketing – nie pozwól, by klient zignorował Twoja reklamę!

Zapewne stosujesz wiele różnorodnych działań marketingowych, aby trafić do klientów i nawiązać z nimi relację… A co w sytuacji, gdy już uda Ci się to zrobić, ale z różnych powodów nie osiągniesz założonego celu, czyli nie sprzedasz swoich usług lub nie zachęcisz odbiorcy do tego, by pozostał z Tobą na dłużej…? Wtedy z pomocą przychodzi remarketing! Dowiedz się, jak może on wpłynąć na promocję Twojej firmy!

Na czym polega rekmarketing?

Działania remarketingowe to kolejna, bardzo ciekawa opcja udostępniana w ramach kampanii AdWords. Są to tak zwane „reklamy śledzące”, które podążają za Twoim klientem nawet wtedy, gdy pozornie stracił on zainteresowanie oferowanymi przez Ciebie produktami i mają na celu przekonać go do wykonania konkretnych działań, czyli na przykład zakupu lub rejestracji na Twojej stronie.

Cały proces oparty jest na prostych zasadach. Wygląda to mniej więcej tak – załóżmy, że Twój sklep odwiedził klient potencjalnie zainteresowany tym, co proponujesz. Przeglądał on różne podstrony lub karty produktów, być może nawet dodał je do koszyka, jednak z jakiegoś powodu nie dokonał zakupu lub po prostu nagle opuścił stronę. Mogłoby się wydawać, że sprawa zostaje zamknięta, prawda? Ale dzięki remarketingowi Twoja relacja z nim wcale nie musi się zakończyć w tym momencie. Jeśli pokusisz się o tego typu kampanię, wspomniany klient tuż po opuszczeniu witryny lub po jakimś czasie od odwiedzin zobaczy Twoje reklamy na innych stronach – dzięki temu znacznie zwiększy się prawdopodobieństwo, że jednak wróci i dokona zakupu lub bardziej zainteresuje się Twoją ofertą. Brzmi bardzo dobrze, prawda? Ale jak to w ogóle możliwe?

We wszystkim pomagają powszechnie znane „ciasteczka”, które zostają zainstalowane na urządzeniu osoby, która pojawi się na Twojej stronie, jednak aby mogło się tak stać, należy odpowiednio taką stronę przygotować.

Do jakich grup można trafić poprzez kampanię remarketingową i jak się ją tworzy?

Aby móc prowadzić działania remarketingowe, musisz przede wszystkim wyposażyć swoją witrynę, a także każdą jej podstronę w odpowiednie skrypty, które będą śledzić akcje podejmowane przez jej użytkowników oraz instalować wspomniane „ciasteczka”. Następnie musisz uruchomić kampanię AdWords, dzięki której zebrane o użytkownikach informacje zostaną wykorzystane w celu wyświetlania im specjalnie przygotowanych reklam. No i oczywiście musisz te reklamy przygotować – z racji tego, że zwykle wykorzystywane są formy graficzne, możesz zlecić ich stworzenie specjaliście, ale jeśli nie masz takiej możliwości, możesz także wykorzystać darmowy kreator dostępny w ramach kampanii, dzięki któremu do wyświetlanych banerów wykorzystane zostaną zdjęcia oraz logo dostępne na Twojej stronie.

W ten sposób reklamować możesz w zasadzie wszystko zaczynając od samego serwisu, poprzez konkretne kategorie, aż do samych produktów. Tylko od Ciebie zależy to, na co postawisz, ale pamiętaj, że najbardziej przydatną możliwością jest dopasowanie poszczególnych reklam do preferencji klientów. Przykładowo, gdy osoba, która pojawiła się na Twojej stronie poszukiwała kurtek, możesz skierować do niej tylko reklamy dotyczące właśnie tego rodzaju produktów.

Za pomocą kampanii remarketingowej możesz trafić do różnych grup osób, a między innymi:

  • tych, które odwiedziły Twoją stronę, a następnie przeglądają inne witryny w Internecie,
  • takich, które wyraziły zainteresowanie Twoimi produktami, ale ich nie kupiły,
  • będących stałymi bywalcami Twojej witryny, którzy pozostawili na niej swoje dane kontaktowe,
  • tych, które weszły w interakcje z publikowanymi przez Ciebie materiałami, czyli na przykład polubili Twój film na YouTube.

Stworzone przez Ciebie reklamy wyświetlane są w witrynach stron partnerskich Google, a jak wiadomo obecnie trudno jest znaleźć takie, które nie są w żaden sposób powiązane z siecią reklamową firmy będącej właścicielem najpopularniejszej przeglądarki sieciowej.

Co osiągniesz z pomocą remarketingu i jakie zalety ma tego rodzaju kampania?

Oczywiście korzyści z wdrożenia działań remarketingowych może być nieskończenie wiele i z pewnością nie musimy Cię o tym przekonywać. Chcemy jednak podkreślić najmocniejsze strony takiego rozwiązania.

Przede wszystkim jest to rodzaj kampanii, który będzie dla Ciebie bardzo opłacalny, ponieważ jest rozliczany w modelu PPC (pay per click) – krótko mówiąc płacisz nie za samo wyświetlanie reklam, a za kliknięcia w nie, czyli odwiedziny na Twojej stronie. Ponadto kampanie takie możesz optymalnie dopasować do własnych potrzeb i chociażby pogrupować odbiorców oraz określić jaki rodzaj reklam będzie do nich skierowany. Masz możliwość wyświetlać wszystkim tą samą reklamę lub każdej grupie pokazywać zupełnie inne treści.

Kampanie remarketingowe pozwalają Ci trafiać do klienta dokładnie w momencie, gdy jest zainteresowany zakupem lub oferowanymi przez Ciebie treściami, a ponadto umożliwiają także nawiązywanie ponownych relacji z osobami, które już skorzystały z Twoich usług i chcesz im się przypomnieć po pewnym czasie. Jest to doskonały sposób na zwiększenie sprzedaży oraz zapadnięcie w pamięć odbiorcom. Ponadto taka reklama ma duży zasięg, a Ty możesz na bieżąco monitorować jej opłacalność dzięki udostępnianym w ramach kampanii statystykom.

No i w końcu jedną z największych zalet remarketingu, która zwiększa jego skuteczność, jest możliwość optymalnego dopasowania akcji do klienta – możesz na przykład wyświetlać reklamy z kodami rabatowymi stałym klientom lub tworzyć specjalne oferty dla osób, które jeszcze nie zdecydowały się na korzystanie z Twoich usług, ale istnieje duża szansa, że to zrobią. Masz dzięki temu szeroki wachlarz możliwości promocji tego, co oferujesz.

Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Mamy nadzieję, że udostępnione przez nas informacje posłużą Ci do przygotowania owocnych kampanii remarketingowych.

Pozdrawiamy serdecznie,
zespół agencji reklamowej ROD
www.reklama-lublin.pl