fbpx
KOMPLEKSOWE USŁUGI REKLAMOWE

Czy w dobie powszechnej cyfryzacji warto jeszcze inwestować w wizytówki?

Czy w dobie powszechnej cyfryzacji warto jeszcze inwestować w wizytówki?

W opinii wielu osób wizytówki stanowią relikt minionej epoki i nijak sprawdzają się w świecie, gdzie znaczna część kontaktów biznesowych odbywa się za pośrednictwem Internetu, telefonu i tym podobnych kanałów komunikacji. Czy jednak takie przeświadczenie jest słuszne? W tym tekście postaramy się przekonać Cię o tym, że tradycyjna wizytówka wcale nie straciła na wartości i w dzisiejszych czasach również jest bardzo przydatna.

Zalety posiadania wizytówek

Wizytówki są powszechnie wykorzystywane od wielu lat. Zawsze stanowiły one gadżet, który sprawia, że dana osoba lub firma staje się bardziej rozpoznawalna, ale nie jest to jedyna funkcja, którą pełnią.

Zalet posiadania własnej wizytówki jest bardzo wiele. Przede wszystkim jest to doskonałe narzędzie umożliwiające kontakt z jej posiadaczem. Na wizytówce znajdują się oczywiście dane takie, jak adres lub telefon, a potencjalny klient może z nich skorzystać, aby nawiązać z Tobą współpracę. Posiadanie wizytówki sprawia, że w jego oczach stajesz się profesjonalistą, który podchodzi do kontaktów biznesowych bardzo poważnie – jest to sposób na nienachalne zaprezentowanie swojej osoby lub firmy.

Dzięki wizytówkom poszerzasz swoją sieć kontaktów, jesteś lepiej zapamiętywany, a także zwyczajnie reklamujesz swoje usługi.

Biorąc pod uwagę kwestie techniczne, efekt wizualny oraz korzyści płynące z ich posiadania, wizytówki także wypadają bardzo dobrze. Przede wszystkim ich wykonanie nie wiąże się z koniecznością podejmowania sporych inwestycji. Można nawet powiedzieć, że koszt takiej promocji jest bardzo niski, a efekty ich wykorzystania mogą zaprocentować sporymi zyskami płynącymi z nawiązanych relacji biznesowych. Bardzo zachęcające jest również to, że sam projekt wizytówki możesz optymalnie dopasować do swojej działalności, dzięki czemu wyróżnisz się na tle innych firm z tej samej branży.

Wizytówki są tak dobrze znaną i powszechną formą prezentacji, że bardzo często potencjalni klienci wręcz oczekują, że je otrzymają. A gdy okaże się, że ich nie posiadasz, możesz stać się w ich oczach nieprofesjonalny i nierzetelny…

Dlaczego wizytówka może być Ci potrzebna?

Wyobraź sobie, że znalazłeś się na targach lub konferencji, gdzie znajduje się mnóstwo potencjalnych klientów. W jaki sposób nawiążesz z nimi relację? Czy myślisz, że sam fakt przedstawienia się wystarczy? Podczas takich wydarzeń w zasadzie jednorazowo spotyka się mnóstwo osób i mimo szczerych chęci trudno jest wszystkie z nich zapamiętać, a tym bardziej skojarzyć z konkretną branżą lub usługami. Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku, gdy rozmawiając z kimś wręczysz mu swoją wizytówkę – dzięki niej zostaniesz zapamiętany i nawiążesz relację, która może w przyszłości zaprocentować telefonem od klienta.

Czy uważasz, że dana osoba będzie na Ciebie patrzeć równie przychylnie, jeśli zamiast wizytówki wręczysz jej skrawek papieru z zapisanym numerem telefonu i nazwiskiem? Z pewnością nie!

Pamiętaj też, że żadna, nawet najbardziej rzetelnie przygotowana wizytówka elektroniczna, nie jest w stanie zastąpić jej tradycyjnej postaci – chociażby dlatego, że każdy lubi materialne formy, które ktoś wręczy nam do ręki oraz które można zachować w dowolnym miejscu. Jeśli klient włoży Twoją wizytówkę do portfela lub wizytownika, z pewnością w późniejszym czasie chętniej sięgnie właśnie po nią, niż odszuka Twoją stronę w Internecie.

Z drugiej strony decydując się na wizytówki, wcale nie musisz rezygnować z prezentacji swoich usług w sieci, a nawet możesz połączyć obie formy i chociażby dodać na wizytówce adres swojej strony internetowej, profilu, czy innych witryn, na których można odszukać Cię w Internecie.

Pamiętaj, że wizytówki nie są zarezerwowane jedynie dla wysoko postawionych biznesmenów, ale może się o nie pokusić właściwie każdy. Dobrym pomysłem jest również zapewnienie imiennych wizytówek pracownikom Twojej firmy, dzięki czemu będzie ona zdecydowanie lepiej postrzegana przez klientów.

Wizytówka to już nie tylko zwyczajna karteczka z danymi – dziś masz znacznie więcej możliwości!

Klasyczne, estetycznie wykonane wizytówki to w zasadzie podstawa dobrego marketingu. Jeśli jednak obawiasz się, że jest to dla Ciebie zbyt prosta forma promocji, możesz postarać się o bardziej niekonwencjonalne projekty, które zapadną w pamięć Twoim klientom.

Obecnie spotkać się można z najróżniejszymi przykładami wizytówek. Zamiast klasycznych, papierowych, możesz wybrać na przykład wizytówki z plastiku, przeźroczyste, czy chociażby pełniące jednocześnie rolę przydatnego gadżetu, jak wizytówka z nadrukowaną miarką.

Masz także możliwość postawić na zupełnie niekonwencjonalne wykonania, jak wizytówki gumowe, blaszane i wiele innych – takich, które najbardziej pasują do Twojej działalności. Na przykład prowadząc firmę zajmującą się krawiectwem, możesz zorganizować wizytówki z haftowanymi motywami, czyli kojarzące się z konkretnymi usługami. Nie musisz się w tej kwestii ograniczać, a masz dzięki temu szansę na zwrócenie uwagi wielu osób.

Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Zdecydowanie zachęcamy Cię do tego, byś pomyślał o stworzeniu własnych wizytówek.

Pozdrawiamy serdecznie,
zespół agencji reklamowej ROD
www.reklama-lublin.pl