fbpx
KOMPLEKSOWE USŁUGI REKLAMOWE

Docieraj do klientów, gdy oglądają filmy w Internecie, czyli jak możesz promować się na YouTube

Docieraj do klientów, gdy oglądają filmy w Internecie, czyli jak możesz promować się na YouTube

YouTube to największy i najbardziej znany serwis oferujący możliwość przeglądania oraz dodawania nagrań wideo. Jest to obszerna baza różnorodnych filmów, z której przynajmniej raz korzystał chyba każdy z nas. Swoje materiały umieszczają tam zarówno osoby prywatne, jak i firmy, a ich ilość zwiększa się z minuty na minutę. Jak za pewne się domyślasz, wśród użytkowników YouTube kryje się mnóstwo Twoich potencjalnych klientów, więc serwis ten może okazać się idealnym miejscem na Twoją reklamę!

Dlaczego warto pokazać się na YouTube?

Dziś chyba ciężko byłoby znaleźć kogoś, kto nigdy nie korzystał z YouTube i… komu nie zdarzyło się obejrzeć (chętnie lub nie) reklamy przed wyświetleniem lub w trakcie trwania wybranego nagrania. Co więcej, większości z nas na pewno rzuciły się w oczy banery widoczne nad listą proponowanych filmów lub na ekranie wyświetlania, prawda?

Reklamy wkradają się dziś niemal wszędzie, jednak nie wszystkie z nich są jednakowo skuteczne. Jeśli chodzi o serwis YouTube – na pewno jest to opcja, którą powinieneś rozważyć przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze jest to miejsce, gdzie możesz umieścić reklamę wideo (w takiej samej formie, z jaką można spotkać się w telewizji) w całkiem rozsądnej, a właściwie nawet niskiej cenie, a po drugie reklama taka będzie mieć bardzo duży zasięg, ponieważ z serwisu YouTube korzysta obecnie ponad 70% polskich użytkowników Internetu. Na pewno brzmi to dla Ciebie zachęcająco, a jest to dopiero początek długiej listy zalet takiej formy promocji.

Reklamowanie się w serwisie YouTube to przede wszystkim:

  • szeroki zasięg i jednocześnie niskie koszty,
  • wybór spośród wielu form reklamy (nie tylko wideo),
  • możliwość monitorowania efektów reklamy, czyli dostęp do szczegółowych statystyk,
  • możliwość określenia grup odbiorców ze względu na wiele kategorii (jak wiek, płeć, lokalizacja, pasujące tematy, słowa kluczowe, a także na bazie listy remarketingowej),
  • możliwość zaplanowania harmonogramu wyświetlania reklamy,
  • korzystny model rozliczania kampanii, w którym najczęściej opłaty naliczane są nie za sam fakt wyświetlania reklam, lecz ich efekt (kliknięcia itp.).

Rodzaje reklam w serwisie YouTube

Chcąc reklamować się w YouTube, masz wiele możliwości do wyboru. Możesz postawić zarówno na reklamy wideo, jak i inne formy promocji Twoich materiałów lub produktów.

Pierwszy rodzaj to reklamy wideo TrueView. W ich ramach dostępne są:

  • TrueView In-Stream – są to reklamy wyświetlane na początku, w trakcie lub pod koniec filmu (w oknach filmów YouTube lub na portalach partnerskich Google). Odbiorca ma możliwość pominąć tego typu reklamę po 5 sekundach wyświetlania, a dużym atutem z perspektywy reklamodawcy jest fakt, że opłata naliczana jest tylko wtedy, gdy dany użytkownik obejrzy minimum 30 sekund nagrania (cały film, gdy trwa on krócej) lub wejdzie z nim w interakcję,
  • TrueView Discovery – jest to sposób promowania dodanych materiałów poprzez wyświetlanie ich w widocznych miejscach serwisu (zwykle na górze wyników wyszukiwania, po prawej stronie lub obok tematycznie powiązanych filmów), w specjalnie przeznaczonych do tego sekcjach lub na stronach zaliczających się do sieci reklamowej Google. W tym przypadku reklamodawca płaci wtedy, gdy użytkownik zainteresuje się materiałem i kliknie w niego,
  • reklamy w przerywniku – są to bardzo krótkie nagrania trwające 6 sekund i wyświetlane na początku, w trakcie lub na końcu filmu (mogą być zawarte w filmach na YouTube lub u partnerów reklamowych Google), których użytkownik nie może pominąć. Obowiązuje w tym przypadku opłata w modelu CPM, czyli za 1000 wyświetleń reklamy.

Przedstawione formy reklam wideo zaplanować można za pośrednictwem kampanii Google AdWords. Poza nimi dostępne są także inne opcje promocji na YouTube, które również mogą okazać się skuteczne.

Inne rodzaje reklam na YouTube:

  • reklama display, czyli banery reklamowe wyświetlane na przykład nad listą wyszukiwania,
  • karty sponsorowane pojawiające się na filmach (użytkownik może je rozwijać), reklamujące produkty dodane w usłudze Google Zakupy,
  • nakładki reklamowe wyświetlane w trakcie filmu (zajmują mało miejsca, a użytkownik może w nie kliknąć lub je zamknąć),
  • reklamy w formie banerów na stronie głównej YouTube.

Mając tak szeroki wachlarz możliwości, możesz swobodnie sięgać po te, które najbardziej odpowiadają Twojej działalności lub najlepiej trafią do docelowej grupy odbiorców. Nie musisz się bać dużych kosztów lub tego, że zmarnujesz środki na nieskuteczną promocję. W przeciwieństwie do reklamy wideo w TV, która jest droga i której efektywności nie da się zmierzyć w satysfakcjonujący sposób, ta zamieszczona w serwisie YouTube może okazać się wręcz idealna – w tym przypadku dokładnie wiesz za co płacisz, możesz skierować ją do konkretnej grupy, a także na bieżąco kontrolować czy do nich dotarła. Jest to bardzo opłacalna forma promocji, z której korzystają największe światowe marki.

Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Mamy nadzieję, że przekonaliśmy Cię do rozpoczęcia promocji w serwisie YouTube oraz że przyniesie Ci ona wiele korzyści!

Pozdrawiamy serdecznie,
zespół agencji reklamowej ROD
www.reklama-lublin.pl