fbpx
KOMPLEKSOWE USŁUGI REKLAMOWE

Duplikacja treści – dlaczego nie warto tego praktykować?

Duplikacja treści – dlaczego nie warto tego praktykować?
Oceń tę stronę

Duplikacja treści – dlaczego nie warto tego praktykować?

Dobra strona internetowa powinna być bogata w odpowiednią treść ? to nie ulega wątpliwości. Odpowiednie teksty i grafiki pomagają nie tylko przyciągnąć uwagę odbiorców, lecz także wpływają na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce. Sposobów na ich pozyskanie jest bardzo wiele ? zaczynając od ich samodzielnego tworzenia, poprzez zatrudnienie doświadczonego copywritera lub grafika, aż po zakup tekstów od poszczególnych autorów. Istnieje jednak ważna, bezdyskusyjna zasada co do contentu umieszczanego na stronie ? musi on być unikalny! Niestety w różnych przypadkach może zdarzyć się, że bardziej lub mniej świadomie, umieścisz na stronie treść, która już funkcjonuje w Internecie. Dziś powiemy Ci, dlaczego nie powinieneś tego robić i jak możesz tego uniknąć.

W jakich przypadkach może pojawić się problem duplikacji treści?

Problem duplikacji treści to powszechnie spotykane zjawisko. Można wyróżnić dwie główne sytuacje, w których może się ono pojawić.

Przede wszystkim często duplikacja contentu pojawia się w przypadku wykupowania różnych domen dla tej samej strony i może wynikać z chęci zapewnienia spójnego obrazu całości. To jednak wiąże się z kwestiami technicznymi, które można rozwiązać na różne sposoby. Zjawisko duplikacji pojawia się również w przypadku, gdy chociażby w sklepie internetowym umieszcza się kilka wersji tego samego produktu lub sprzedaje się produkt pochodzący od producenta, który nalega, by nie ingerować w stworzony przez niego opis. Innym przykładem jest zwyczajny brak chęci do tworzenia zmodyfikowanych opisów zakładek, stron lub produktów sklepowych. Wszystkie wymienione sytuacje łączy jednak to, że podejmując takie działania, jesteś świadomy tego, że ta sama treść pojawia się w kilku miejscach na stronie lub pochodzi z innych witryn, z którymi współpracujesz.

Z drugiej strony, w Twoim serwisie może pojawić się duplikacja treści, której nie jesteś świadomy. Taka sytuacja może mieć miejsce na przykład wtedy, gdy zlecisz komuś stworzenie tekstów lub grafik, a zostaną one przez niego skopiowane z innych miejsc. Niestety, takie przypadki też się zdarzają.

Mimo że problem duplikacji treści może z pozoru wydawać się błahy i brzmi nieco banalnie, a na dodatek wiele stron praktykuje takie działania ? powinieneś wiedzieć, że mogą one przynieść znacznie więcej strat, niż korzyści.

Konsekwencje duplikacji contentu na stronach internetowych

Duplikacja treści jest przede wszystkim bardzo źle postrzegana i odbierana jako próba oszustwa, lenistwo i zaniedbanie. Jeśli odbiorca zauważy, że treść na Twojej stronie jest skopiowana z innych źródeł, z pewnością straci do Ciebie zaufanie. To jednak jeszcze nie wszystko, co może Ci grozić w przypadku takiego działania.

Przede wszystkim ?pożyczenie? sobie treści cudzego autorstwa bez jego zgody niesie za sobą konsekwencje prawne. Autor tekstów lub grafik ma prawo żądać usunięcia takich treści, a nawet zgłosić sprawę do sądu i dochodzić odszkodowania. Chyba nikomu nie trzeba mówić, że może się to zakończyć co najmniej nieprzyjemnie.

Oprócz kwestii związanych z prawami autorskimi, duplikacja contentu to także strzał w kolano, jeśli chodzi o pozycję Twojej strony w wyszukiwarce. Google bardzo źle patrzy na takie działania, a algorytmy, którymi się posługuje, są na nie bardzo wyczulone. Gdy namierzą one na Twojej stronie powielone teksty, filmy, czy zdjęcia, może na nią zostać nałożona kara, która poskutkuje obniżeniem ilości wejść na stronę i jej widoczności, spadkiem pozycji, a także obniżeniem efektów podejmowanych działań pozycjonujących. Zapewne wiesz, że wszystko to może doprowadzić do niepożądanych skutków, a nawet przełożyć się na obniżenie sprzedaży lub utratę obecnych i przyszłych klientów.

Jak możesz sprawdzić, czy teksty na Twojej stronie są unikalne?

Duplikacji treści powinieneś wystrzegać się tak samo, jak wszystkich innych nieuczciwych praktyk. Przede wszystkim powinieneś zadbać o wszystko to, co sam możesz zmienić, ale dodatkowo musisz także poświęcić dużą uwagę treściom, których przygotowanie zlecasz innym osobom. Najlepiej jest wybierać zaufanych współpracowników i od czasu do czasu kontrolować ich poczynania.

Możesz oczywiście jeszcze przed publikacją skorzystać z dedykowanych narzędzi antyplagiatowych i monitorujących Internet, jednak najprostszym rozwiązaniem jest zwykle posłużenie się wyszukiwarką Google. Co musisz zrobić? Wystarczy, że wybierzesz fragment tekstu, który w cudzysłowie wpiszesz w wyszukiwarkę. Otrzymane wyniki wystarczy porównać z Twoim tekstem ? to wszystko! Oczywiście, jeśli tekst został już opublikowany, na pierwszym miejscu powinna ukazać się Twoja strona z tym właśnie tekstem. Warto przynajmniej od czasu do czasu sprawdzić unikalność treści i podjąć odpowiednie działania, jeśli coś budzi wątpliwość. W ten sposób unikniesz wielu problemów, a Twoja strona będzie się rozwijać.

Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Mamy nadzieję, że Twoja strona będzie obfitowała w unikalny content, który zainteresuje odbiorców!

Pozdrawiamy serdecznie,
zespół agencji reklamowej ROD
www.reklama-lublin.pl

Potrzebujesz zrealizować ciekawy projekt? Chcesz otrzymać szczegółowe informacje, czy dowiedzieć się jak wygląda współpraca?
Skontaktuj się z nami, jesteśmy do Twojej dyspozycji.
infolinia 48 81 311 50 27
biuro@reklama-lublin.pl
Wyceny indywidualne i nietypowe usługi 48 698 00 00 91
Kontakt telefoniczny jest dostępny:
Poniedziałek - Piątek 9:00 - 17:00
pomoc techniczna