fbpx
KOMPLEKSOWE USŁUGI REKLAMOWE

Skąd klient wie, czy warto zaufać Twojej firmie, czyli znaczenie opinii w Internecie

Skąd klient wie, czy warto zaufać Twojej firmie, czyli znaczenie opinii w Internecie

Internet to dziś potężne narzędzie, za pośrednictwem którego można już nie tylko komunikować się z innymi osobami, czy sprawdzać różne informacje, ale i dokonywać zakupów lub reklamować swoją firmę. I nawet, jeśli jakieś przedsiębiorstwo nie ma swojej strony internetowej, czy nie prowadzi kanałów społecznościowych, zazwyczaj i tak jest obecne w Internecie. Bo jak wiadomo, wcale nie musisz samodzielnie podejmować jakichkolwiek działań, by Twój biznes zaistniał w sieci. Jak to możliwe? Odpowiadają za to Twoi klienci, którzy o Tobie opowiadają i wyrażają opinie na temat Twoich produktów lub usług. Dziś poświęcimy chwilę na to, by uświadomić Ci, jak ważne jest to, by były one pozytywne oraz by w ogóle istniały.

Opinie pozostawione w sieci to obecnie pierwsze źródło informacji o firmach

Dziś bardzo często do zakupów podchodzimy z rozwagą. Dotyczy to zarówno różnorodnych produktów, jak i usług, które zamawiamy do domu lub firmy. Będąc przedsiębiorcą w świecie, gdzie to konsument, a nie sprzedawca dyktuje warunki transakcji, a podaż produktów jest ogromna, trzeba się często bardzo postarać, by pozyskać klientów. W tym przypadku kluczowe mogą okazać się opinie o Twojej firmie, które można znaleźć w Internecie.

Dziś z sieci korzysta prawie każdy, dzięki czemu zamiast pytać znajomych lub sąsiadów o to, czy odkurzacz lub telewizor, które chcemy kupić jest dobry, możemy po prostu w kilka minut sprawdzić to właśnie w Internecie. Chyba przyznasz, że nie raz zdarzyło Ci się czytać opinie innych osób o produkcie lub usłudze, nad którymi się zastanawiałeś, prawda? Takie komentarze pozostawione na różnych stronach są dla klientów o wiele bardziej wiarygodne, niż wszystkie informacje podawane przez Ciebie na stronie firmowej lub portalu społecznościowym – a to dlatego, że zostały napisane przez osoby bezstronne, obiektywne i niemające powodu do tego, by zachwalać coś, co w rzeczywistości jest bublem. Taka opinia może stać się bodźcem do zakupu.

Dlaczego warto mieć dobre opinie w Internecie?

Możesz być pewien, że jeśli o Twojej firmie będą pisać w Internecie, a przede wszystkim, jeśli będą pisać dobrze, zarówno Twoja popularność, jak i dochody znacznie wzrosną. Potencjalny klient, mając do wyboru produkt Twój lub konkurencji, z pewnością postawi na ten, który ma dobre opinie. I za pewne będzie nawet wolał kupić produkt, który ma jakiekolwiek opinie, niż żadnej.

Komentarze pozostawiane przez klientów to świadectwo tego, że dany towar znalazł się już w rękach różnych osób, czyli jest dość popularny. A taki, o którym nikt nic nie pisze zawsze będzie wyglądał mizernie na tle konkurencji. Powinieneś wziąć sobie to do serca i postarać się o to, by na różnych stronach internetowych (oczywiście nie tylko na Twojej własnej) pojawiały się opinie dotyczące tego, co oferujesz. Jest na to kilka całkiem skutecznych sposobów.

Jak możesz pozyskać wartościowe wpisy dotyczące usług oferowanych przez Twoją firmę?

Istnieje wiele możliwości, aby pozyskać opinie w sieci. Niektóre firmy dają się nawet skusić na kupowanie tego typu wpisów, jednak z pewnością nie musimy Ci mówić, że nie jest to dobry sposób promocji własnego przedsiębiorstwa i to z wielu powodów.

Najbardziej wartościowe są oczywiście opinie prawdziwe, napisane przez realnych klientów, którzy korzystali z usług Twojej firmy. Powinieneś jednak pamiętać, że ich pojawianie się nie jest jedynie kwestią przypadku i nie musisz liczyć w tym przypadku tylko na szczęście. Masz wiele możliwości, by nakłonić ludzi do tego, by o Tobie wspomnieli i napisali kilka słów odnośnie swoich odczuć po skorzystaniu z oferowanych przez Ciebie usług.

Przede wszystkim możesz wydzielić specjalne miejsce na swojej stronie, gdzie będzie można pozostawiać komentarze (chociażby o zakupionych produktach, jeśli prowadzisz sklep). Możesz także udostępnić miejsce na recenzje na Facebooku. Takie działania to najprostsza droga do tego, by o Tobie mówiono. Skoro klient i tak wejdzie na Twój profil lub stronę w sieci, to bardzo proste będzie dla niego pozostawienie takiego komentarza. Inną możliwością jest nawiązanie współpracy z portalami takimi, jak porównywarki ofert – jeśli Twoje produkty się z nich znajdą, również będą chętnie opiniowane.

Ale co w przypadku, gdy już stworzyłeś klientom możliwość wyrażania opinii, a mimo to jest ich niewiele? Odpowiedź jest prosta – postaraj się o więcej!

Opinie swoich klientów możesz pozyskać na wiele sposobów. Dobrym pomysłem jest między innymi stworzenie specjalnego bannera na stronie, informującego o tym, gdzie można pozostawiać komentarze. Inną możliwością jest przygotowanie mailingu, który będzie trafiał do klientów, którzy dokonali u Ciebie zakupów lub skorzystali z Twoich usług. W takich mailach możesz zawrzeć link do strony z komentarzami i poprosić klienta o to, by się wypowiedział. Ciekawą opcją jest również drobna akcja promocyjna, w której w zamian za wyrażenie opinii zaproponujesz klientom kilka procent zniżki na kolejne zakupy – to podwójna korzyść, ponieważ będzie to dla nich nie tylko zachęta do napisania komentarza, lecz również skorzystania z Twoich usług.

Oczywiście możliwości jest nieskończenie wiele – wystarczy, że posłużysz się wyobraźnią. I zdecydowanie warto postarać się o opinie w sieci, ponieważ to właśnie one mogą zapewnić Ci popularność i nowych klientów. Pamiętaj o tym!

Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Życzymy Ci samych pochlebnych opinii oraz stale rosnącej popularności wśród odbiorców.

Pozdrawiamy serdecznie,
zespół agencji reklamowej ROD
www.reklama-lublin.pl