fbpx
KOMPLEKSOWE USŁUGI REKLAMOWE

Social media marketing – zdobądź oddane grono „znajomych” Twojej firmy!

Social media marketing – zdobądź oddane grono „znajomych” Twojej firmy!

Social media marketing jest dziś jednym z powszechnie stosowanych sposobów promocji firm w Internecie. Mówiąc prostymi słowami, jest to całokształt działań podejmowanych po to, by zaistnieć na popularnych obecnie portalach społecznościowych stanowiących ogromną bazę potencjalnych klientów. Tworząc w nich konta, zyskujesz sprawnie działający kanał komunikacji z odbiorcami.

Portale społecznościowe – czy to dobre miejsce dla firm?

Nie da się nie zauważyć, że portale społecznościowe na dobre zagościły w naszej codzienności. Wiele osób spędza na ich przeglądaniu więcej czasu, niż na spotkaniach ze znajomymi „w realu”. Jeszcze nie tak dawno służyły one głównie do komunikacji z innymi, pokazywania zdjęć, czy opisywania ciekawych wydarzeń z życia, jednak z czasem dostrzeżono również ich ogromny potencjał reklamowy.

Z czasem w mediach społecznościowych zaczęło powstawać coraz więcej kont firmowych, które na początku ograniczały się do skupiania osób lubiących daną markę, czy usługodawcę. Stopniowo konta takie zaczęły ewoluować do oficjalnych stron danej firmy, które pełnią wiele funkcji. Doskonałym przykładem są te tworzone na jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych, czyli Facebooku. Strony te noszą nazwę „fanpage”, co można by tłumaczyć, jako strona skupiająca fanów danej instytucji.

W zasadzie każda prężnie działająca firma powinna mieć taki profil – Twoja też!

Najlepiej, gdybyś posiadał je we wszystkich najpopularniejszych serwisach, takich jak Facebook, Google+, LinkedIn, Instagram oraz Twitter. Jak wiadomo, wiele z tych kanałów skupia powtarzających się użytkowników, jednak przynajmniej w pewnej części można dzięki nim dotrzeć do szerszej liczby odbiorców.

Jakie możliwości otworzy przed Twoją firmą zaistnienie w social media?

Prowadzenie kanałów firmowych w social media to przede wszystkim oznaka profesjonalizmu i tego, że Twoje przedsiębiorstwo jest otwarte na swoich odbiorców. W końcu w dalszym ciągu konta w portalach takich, jak Facebook służą głównie komunikacji, a w tym przypadku przede wszystkim – komunikacji z klientami Twojej firmy.

Dlaczego jednak powinieneś zdecydować się na promocję w tym obszarze? Oczywiście jest to bardzo dobra reklama, ale także sposób na budowanie wizerunku w Internecie. Szansa na to, że jego użytkownik trafi na Twoją stronę firmową jest zdecydowanie mniejsza, niż na to, że zagości na profilu społecznościowym Twojej firmy – są one bliżej odbiorców i to nawet wtedy, gdy ich oni nie poszukują.

Promocja w social mediach odbywa się nieco inaczej, niż reklamowanie stron internetowych i często oparta jest między innymi na udostępnieniach profili lub ich polubieniach. Przykładowo, gdy znajomy danej osoby polubi stronę konkretnej firmy, informacja o tym działaniu zostanie jej wyświetlona i być może ona także na nią zajrzy.

Korzyści płynących z wykorzystania social mediów w planowaniu strategii reklamowych jest bardzo wiele, a za najważniejsze z pewnością należy uznać wzrost popularności firmy, zdobycie oddanych fanów (a w tym klientów), budowanie pozytywnego wizerunku, a także poprawę pozycji strony w wyszukiwarce.

Z pomocą portali społecznościowych możesz wiele osiągnąć, jednak wszystko zależy od podejmowanych w nich działań. Dobrze zarządzane konto społecznościowe może stać się wizytówką Twojej firmy, miejscem dyskusji na temat jej produktów oraz forum zrzeszającym jej fanów.

Co możesz zrobić, by skutecznie promować się na Facebooku, Google+ i innych portalach?

Podstawą wprowadzenia Twojej firmy do social mediów jest oczywiście utworzenie odpowiednich profili. Ten krok jest całkiem łatwy, jednak nie stanowi istoty tego typu kampanii. Znacznie ważniejsze jest późniejsze prowadzenie utworzonych kont – zawiera się w tym wiele działań.

Podstawą jest publikacja treści na profilach. W przypadku Facebooka mogą to być posty różnego rodzaju. Stosuje się między innymi krótkie notatki zawierające niewielką ilość tekstu i przekazujące konkretną informację lub zapraszające do dyskusji, ale wśród postów mogą pojawić się także filmy, udostępnione (na przykład z firmowego bloga) artykuły, zdjęcia, ankiety oraz wiele innych. Podobnie wygląda to w serwisach takich, jak Google+, chociaż niektóre z popularnych mediów społecznościowych opierają się na innych formach przekazu – na przykład w Instagramie przedmiotem publikacji są przede wszystkim zdjęcia. Możesz tam udostępniać chociażby te przedstawiające pracę Twojej firmy lub dotyczące różnych wydarzeń z jej życia – na przykład konferencji, w których uczestniczyłeś.

Posty publikowane na kontach społecznościowych Twojej firmy powinny przede wszystkim być dodawane regularnie i oferować interesującą treść – mogą to być nowinki branżowe, Twoje osiągnięcia i inne informacje, które będą ciekawe dla odbiorców.

Treści powinny być unikalne oraz zachęcające do częstego zaglądania na Twój profil. Aby bardziej zaangażować użytkowników portalu, możesz zastanowić się nad ciekawą akcją promocyjną, konkursem lub wydarzeniem.

Im więcej fanów Twojej firmy w social mediach, tym więcej jej klientów!

Prowadząc firmowe konta, musisz oczywiście zadbać o popularność, czyli polubienia danego profilu ? ich liczba, to dla firmy to samo, co liczba znajomych dla przeciętnego użytkownika portali społecznościowych.

Miej na uwadze, że portale społecznościowe nieustannie się rozwijają i udostępniają obecnym w nich firmom wiele możliwości promocji oraz pozyskiwania klientów. Sprawdzoną i bardzo efektywną opcją jest chociażby płatna reklama. Ma ona między innymi formę postów sponsorowanych, które dzięki dobrze zaplanowanym szczegółom, docierają do konkretnej grupy klientów (wybranej przez Ciebie). W taki sposób możesz promować swoje posty, artykuły, a nawet konkretne produkty. Taka intuicyjna reklama trafia dokładnie do tych osób, które aktualnie poszukują produktów oferowanych przez Twoją firmę. Jest to dla Ciebie prosty i opłacalny sposób na zaistnienie w sieci.

Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Życzymy Ci, aby Twoja firma miała wielu oddanych fanów w mediach społecznościowych!

Pozdrawiamy serdecznie,
zespół agencji reklamowej ROD
www.reklama-lublin.pl