fbpx
KOMPLEKSOWE USŁUGI REKLAMOWE

O Twojej firmie powinno się mówić – poznaj marketing szeptany

O Twojej firmie powinno się mówić – poznaj marketing szeptany

Najlepiej odbierane formy reklamy to te naturalne, które z reklamą nawet się nie kojarzą. Jedną z form tego typu kampanii jest marketing szeptany – dzięki niemu pozytywny wizerunek Twojej firmy w sieci budowany jest przez samych użytkowników Internetu.

W czym tkwi istota szeptania?

Aby zrozumieć sens i wartość marketingu szeptanego, musisz zastanowić się nad tym, jak często zdarza Ci się korzystać z produktów i usług, które ktoś Ci polecił lub o których słyszałeś wiele dobrego.

Z pewnością znacznie chętniej wybierasz te firmy, które podsunął Ci znajomy, niż te agresywnie reklamowane w telewizji i Internecie. Planując działania marketingowe, zdecydowanie powinieneś mieć to na uwadze. Mówiąc prostymi słowami, marketing szeptany ma za zadanie sprowokować dyskusję na temat Twoich produktów lub usług, jednak w bardzo naturalny i spontaniczny sposób. Odbywa się to oczywiście w Internecie i możesz w tym celu wykorzystywać różne kanały, takie jak fora, media społecznościowe, czy nawet blogi.

Nie ma tu jednak mowy o sztucznych postach, czy komentarzach, które już na pierwszy rzut oka wyglądają jak wstawione przez maszynę. Warto powiedzieć, że tego typu nieumiejętny marketing opierający się na zasadzie „kopiuj-wklej” może jedynie zaszkodzić. Profesjonalnie przygotowany marketing szeptany może bardzo pozytywnie wpłynąć na postrzeganie Twojej firmy.

Co możesz osiągnąć stosując marketing szeptany i dlaczego jest on opłacalny?

Jak każda forma reklamy, marketing szeptany nastawiony jest na konkretne rezultaty. Jego zadaniem jest sprawienie, by Twoja firma, produkt lub usługa postrzegana była jako warta kupna i profesjonalna. W efekcie dobrze przygotowanej kampanii Twoja marka może stać się bardziej rozpoznawalna i ceniona, a taka poprawa wizerunku bezpośrednio przekłada się na zwiększenie liczby klientów i zysków.

Powinieneś jednak wiedzieć, że marketing szeptany może mieć także inne funkcje. Z jego pomocą zdołasz poprawić wizerunek swojej firmy, jeśli w jakiś sposób zostanie zepsuty lub odpowiednio zareagować, gdy będą pojawiać się na jej temat nieprzychylne lub nieprawdziwe opinie promowane przez konkurencję. Do największych zalet marketingu szeptanego zalicza się przede wszystkim to, że jest to bardzo mało nachalna i pozytywnie postrzegana przez odbiorców forma reklamy. Jest ona naturalna i swobodna, a ponadto skłania klientów do podjęcia dyskusji na temat Twojej działalności, dzięki czemu sprawia, że chętniej wyrażają oni swoje przychylne opinie. Jest to bardzo dobry sposób budowania pozytywnego wizerunku Twojej marki lub samych produktów.

Czy marketingiem szeptanym możesz zająć się samodzielnie?

Może Ci się wydawać, że prowadzenie marketingu szeptanego jest prostym zadaniem, jednak takie przekonanie nigdzie Cię nie zaprowadzi. Aby móc realizować tego typu kampanie, należy stosować odpowiednie techniki, rozważnie operować słowami oraz dobierać takie zwroty, które trafią do odbiorców i wywołają zamierzony efekt.

Zbyt nachalne działania lub nieumiejętnie dobrane treści mogą spowodować więcej szkód, niż korzyści i sprawić, że Twoja firma będzie odbierana raczej negatywnie. Użytkownicy Internetu są obecnie bardzo wyczuleni na tym punkcie i bez większych trudności wychwytują niedoświadczonych marketingowców próbujących reklamować produkty na forach. Jeśli więc chcesz prowadzić marketing szeptany, lepiej powierz to zadanie specjalistom posiadającym znaczne doświadczenie w tym obszarze. Tylko umiejętne działania mogą przynieść Ci zamierzone efekty i przyczynić się do poprawy pozycji Twojej firmy.

Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Oby prowadzone przez Ciebie kampanie przynosiły Ci wiele korzyści!

Pozdrawiamy serdecznie,
zespół agencji reklamowej ROD
www.reklama-lublin.pl