Dzień Świętego Walentego – czy jesteś przygotowany na szał zakupowy?
14 lutego przypadają Walentynki – to tylko jeden dzień, ale jednak bardzo szumnie obchodzony. Sklepy przygotowują się do niego już od początku miesiąca, ponieważ jest to doskonała okazja, by zwiększyć sprzedaż i to nie tylko w tych najpopularniejszych wtedy branżach oferujących tradycyjne kwiaty i czekoladki, ale także niemal we wszystkich innych! A czy ty już się na to przygotowałeś?
Czy już wczułeś się w rytm tendencji zakupowych swoich klientów?
Na pewno wiesz, że w ciągu roku zdarzają się gorsze i lepsze okresy, kiedy to klienci kupują wyjątkowo dużo lub odpuszczają sobie nieplanowane wydatki. Cykl okazji, które można wykorzystać w celu przeprowadzenia dużej akcji marketingowej jest powtarzalny, a jedną z ważniejszych dat w twoim reklamowym kalendarzu zdecydowanie powinny być Walentynki!
Jest to święto zakochanych, w którym obdarowują się oni różnymi prezentami, ale nie oznacza to, że z dostępnych w tym czasie okazji nie korzystają również inne osoby. Na pewno nie raz spotkałeś się z walentynkowymi obniżkami, wyprzedażami lub promocjami, którymi sklepy starają się zachęcić klientów do zakupu swoich produktów, prawda?
Ty też powinieneś zadbać o to, by potencjalnym klientom w tym dniu nie umknęła oferta Twojej firmy!
Aby dobrze się do tego przygotować, powinieneś przeprowadzić analizę zwyczajów swoich klientów, a także zastanowić się nad tym, do jakiej grupy będziesz kierował swoją ofertę. Możesz sprawdzić, co najlepiej sprzedawało się w okresie Walentynek w poprzednim roku, a co nie przyniosło zbyt dużego sukcesu. Przeprowadź także rozeznanie wśród konkurencji i sprawdź, jakie oferty przygotowują podobne firmy – dzięki temu nie będziesz powielał tych samych pomysłów, ale jednocześnie będziesz mógł zadbać o to, by nie być gorszym. Szczegółowa analiza zwyczajów zakupowych klientów oraz trendów aktualnych w danym okresie znacznie ułatwi Ci zaplanowanie efektywnej kampanii.
Wyjdź naprzeciw klientom i przygotuj specjalną ofertę walentynkową!
14 lutego to świetna okazja do sezonowej promocji, którą wykorzystują wszystkie sklepy ? zarówno te stacjonarne, jak i internetowe. Ty także możesz na tym skorzystać, a najbardziej zadowalającym efektem wprowadzonych działań może być spory zysk!
Masz wiele możliwości, by skupić uwagę klientów w tym radosnym dniu.
Oto kilka pomysłów na ciekawą akcję walentynkową:
- dni darmowej dostawy przed Walentynkami,
- promocja na wybrane produkty,
- upominek dołączany do zakupów,
- bon zniżkowy,
- mailing walentynkowy ze specjalną ofertą,
- pakowanie zakupionych produktów na prezent.
Pamiętaj, że klient, który poszukuje czegoś ciekawego na Walentynki zawsze ma wybór – może skorzystać z oferty Twojego sklepu, ale równie dobrze może zdecydować się na produkty konkurencji. Z tego powodu powinieneś postarać się o to, by zaoferować coś wyjątkowego, co przekona go, że to właśnie Twój sklep będzie odpowiedniejszy.
Walentynki są także doskonałą okazją do sprzedaży produktów w edycji limitowanej lub takich, których klienci nie kupują w żadne inne dni w ciągu roku. Możesz więc pomyśleć o wcześniejszym przygotowaniu odpowiedniej serii, wprowadzeniu oryginalnych opakowań lub poszerzeniu oferty o nowe, sezonowe produkty.
Pomyśl także o spersonalizowanej reklamie opartej na badaniu zwyczajów zakupowych klientów lub bazującej na odwiedzanych przez nich stronach. Wykorzystując odpowiednie techniki, możesz stworzyć na przykład specjalny mailing, w którym polecisz konkretnym osobom takie produkty, które będą najlepiej trafiać w ich oczekiwania ? w ten sposób znacznie zwiększysz swoją szansę na ponadprzeciętną sprzedaż w okresie Walentynek.
Wyróżnij się, ale nie wychodź poza oczekiwania swoich klientów!
Dni takie, jak Walentynki są bardzo charakterystyczne i zdecydowanie bazują na utartych przez wiele lat kanonach. Niezaprzeczalnie data ta kojarzy się wszystkim z czerwonymi serduszkami, kupidynami, czekoladkami i różnymi innymi gadżetami symbolizującymi miłość. Zdecydowanie trudno jest stworzyć zupełnie oryginalną kampanię marketingową, która znacznie wyróżniałaby się wśród innych, ponieważ klientom należy zapewnić to, do czego są przyzwyczajeni i czego oczekują.
Postaraj się więc o niebanalny pomysł, jednak nie rezygnuj z całej walentynkowej otoczki i związanej z nią kolorystyki, czy charakterystycznych symboli. Nawet, jeśli sprzedajesz produkty, które niekoniecznie współgrają z tym świętem, możesz umiejętnie wpleść w swoją ofertę odpowiednie motywy, co z pewnością zwróci uwagę odbiorców.
Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Życzymy Ci, aby Walentynki były dla Ciebie pracowitym, a tym samym owocnym dniem!
Pozdrawiamy serdecznie,
zespół agencji reklamowej ROD
www.reklama-lublin.pl