fbpx
KOMPLEKSOWE USŁUGI REKLAMOWE

Jak długo musisz czekać na efekty pozycjonowania i ile trwa ten proces?

Jak długo musisz czekać na efekty pozycjonowania i ile trwa ten proces?

Pozycjonowanie to jeden z kluczy do sukcesu Twojej strony internetowej, czyli do pojawienia się jej na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Jest to coraz popularniejsza usługa, na którą decyduje się wiele firm, jednak części z nich brakuje niezbędnej wiedzy dotyczącej tego, na czym właściwie pozycjonowanie polega. Stąd bardzo często usłyszeć można pytania:

Ile będzie trwać pozycjonowanie?
Kiedy zauważę pierwsze efekty?
Dlaczego muszę znowu pozycjonować, skoro już to robiłem i miałem dobre wyniki?

Nie każdy zna się na wszystkim, dlatego takie wątpliwości ze strony niedoświadczonych osób zdecydowanie nie powinny dziwić. W tym artykule postaramy się je wyjaśnić.

Nie każdemu uda się osiągnąć wysokie wyniki jednakowo szybko

Przymierzając się do pozycjonowania, powinieneś wiedzieć, że całość podejmowanych w tym zakresie działań, a także ich sukces to pojęcia względne. Dobór odpowiednich metod, czas ich wprowadzania, a także czas oczekiwania na efekty zależą od wielu czynników.

Właśnie dlatego zgłaszając się do agencji z zamiarem zlecenia pozycjonowania z pewnością nie usłyszysz nic o konkretnych terminach, ani wynikach. Możesz poznać pewne założenia oraz przekazać swoje oczekiwania, ale na pewno żaden specjalista nie powie Ci, że wypozycjonuje Twoją stronę na konkretną pozycję do w ustalonym z góry czasie.

Powodzenie działań podejmowanych w ramach pozycjonowania zależy przede wszystkim od umiejętności i wiedzy specjalisty, który się tym zajmuje, ale również od wielu czynników, na które nie ma on wpływu.

Na efektywność pozycjonowania oraz czas osiągnięcia zamierzonych rezultatów wpływają między innymi:

  • branża, w której działasz – każda z nich może być trudniejsza lub łatwiejsza do wybicia się,
  • konkurencja – w Twojej branży może działać tysiąc firm proponujących takie same usługi, jak Twoje, ale równie dobrze może ich być zaledwie 5 lub 10 – im więcej konkurencji, tym trudniejsze pozycjonowanie,
  • zasięg działalności – ta kwestia ma również związek z konkurencją (może jej być mniej w określonym regionie, ale na przykład w całym kraju znacznie więcej),
  • optymalizacja strony internetowej,
  • zmiany algorytmów Google – trendy dotyczące pozycjonowania oraz tego, jak strony ocenia najpopularniejsza wyszukiwarka nieustannie się zmieniają, w związku z czym często konieczna jest również zmiana taktyki pozycjonowania,
  • historia strony, czyli działania, które w przeszłości podejmowałeś w celu jej pozycjonowania lub reklamowania,
  • działania prowadzone przez konkurencję – w czasie, kiedy Ty pracujesz nad swoim pozycjonowaniem, konkurencja na pewno nie śpi i również prowadzi swoje kampanie, a te mogą zmniejszać skuteczność podejmowanych przez Ciebie działań.

Przedstawione kwestie to zaledwie część czynników wpływających na efekty i czas pozycjonowania strony w Internecie, a jest ich jeszcze znacznie więcej. Nie wszystkie oczywiście mają takie samo zastosowanie w każdym przypadku, jednak musisz liczyć się z tym, że nie każda strona może łatwo wybić się na wysokie pozycje – Twoja też może stanowić wyzwanie dla pozycjonera.

Pozycjonowanie nie jest jednorazową czynnością!

Kolejną ważną kwestią, którą powinieneś brać pod uwagę, jest fakt, że pozycjonowanie to cały proces różnych działań, a nie jednorazowa czynność. Witryna, która raz osiągnęła wysoką pozycję, wcale nie musi na niej pozostać, a jeśli nikt się nią nie zajmie, może wręcz drastycznie spaść.

Same efekty podejmowanych działań zwykle nigdy nie są widoczne „od ręki”. Po pierwsze dlatego, że Google musi zawsze dokładnie je przeanalizować i wnikliwie ocenić daną stronę, a po drugie dlatego, że nie wszystkie z nich warto wykonywać w tym samym momencie, ponieważ może to obniżać wiarygodność strony. Bardzo często pozycjonowanie prowadzone jest metodą prób i błędów, ponieważ nie wszystkie taktyki sprawdzają się jednakowo dobrze w różnych branżach. Czasem trzeba podchodzić do tego nieszablonowo i poszukiwać najbardziej optymalnych rozwiązań.

Jeśli oczekujesz rzetelnego pozycjonowania, powinieneś raczej przyjąć, że pierwsze zadowalające efekty pojawią się po kilku miesiącach (zależnie od różnych czynników), a żeby je utrzymać, będziesz musiał stale kontynuować działania pozycjonujące.

Daj sobie czas… I działaj konsekwentnie

Do pozycjonowania nie da się podchodzić zadaniowo, czyli na przykład przez kilka dni wykonać szereg czynności, a następnie je „odhaczyć”, usiąść i oczekiwać efektów. W tej kwestii trzeba nieustannie trzymać rękę na pulsie, poszukiwać nowych rozwiązań oraz wdrażać nowe strategie, a następnie oceniać, które z nich przynoszą korzyść, a które nie. Najważniejsza w tym wszystkim jest cierpliwość oraz konsekwencja.

Nie powinieneś oczekiwać efektów „na już”. Możesz co najwyżej ustalić sobie długofalowy plan działania i wyznaczyć pewne cele, a następnie sprawdzać postępy, ale bądź pewny, że w kwestii pozycjonowania żadna rozsądna firma nie obieca Ci, że dzięki niej z setnej pozycji w tydzień wskoczysz do TOP10. Bądź więc rozważny i monitoruj efekty pozycjonowania, ale nie oczekuj niemożliwego.

Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Liczymy, że przybliżyliśmy Ci nieco tematykę pozycjonowania stron internetowych.

Pozdrawiamy serdecznie,
zespół agencji reklamowej ROD
www.reklama-lublin.pl