fbpx
KOMPLEKSOWE USŁUGI REKLAMOWE

Zaangażowanie fanów na Twojej stronie na Facebooku – jak sprawić, by było większe?

Zaangażowanie fanów na Twojej stronie na Facebooku – jak sprawić, by było większe?

Prowadzenie strony firmowej na Facebooku to zdecydowanie dobry pomysł zarówno pod względem promocyjnym, jak i wizerunkowym. Jest to kolejne miejsce, w którym Twoi odbiorcy mogą nie tylko się z Tobą komunikować, lecz także przekazywać sobie nawzajem opinie o oferowanych przez Ciebie produktach lub usługach. Ponadto dzięki takiej stronie możesz również skutecznie docierać do nowych klientów, a co za tym idzie, zwiększać rozpoznawalność marki i zyski.

Czasem jednak zdarza się, że mimo starań, Twoja facebookowa strona nie tętni życiem, a kolejne, dodawane przez Ciebie posty nie cieszą się wystarczającym zainteresowaniem. W takiej sytuacji powinieneś zadbać o to, by zwiększyć zaangażowanie fanów. W naszym artykule powiemy Ci dlaczego jest ono ważne oraz podrzucimy kilka sposobów na to, jak możesz o nie zadbać.

Dlaczego powinieneś podejmować działania angażujące fanów Twojej strony?

Z pewnością wiesz, że aktywna, pełna komentarzy i polubień strona na Facebooku wygląda znacznie lepiej, niż ta pusta, okraszona suchymi postami. Dla potencjalnego klienta ?żyjący pełnią życia? fanpage będzie o wiele bardziej atrakcyjny, niż ten zapomniany, na którym nic się nie dzieje. To jednak tylko jeden z aspektów, które powinieneś brać pod uwagę myśląc o zwiększeniu aktywności swoich fanów.

Bardziej istotne może okazać się to, jak w ogóle działa Facebook i co to oznacza dla Twojej strony. Przede wszystkim, powinno Ci zależeć na dużych zasięgach Twoich postów. A te będą mizerne, jeśli pod postami nic się nie dzieje. Przykładowo – jeśli Twój post zostanie skomentowany przez kilka osób, informacja o tym wyświetli się ich znajomym, którzy być może zajrzą na Twoją stronę i jeśli materiał ich zainteresuje, podejmą działanie lub nawet skorzystają z Twoich usług. Krótko mówiąc, im więcej dzieje się na Twojej stronie na Facebooku, tym większe szanse, że dzięki niej zyskasz nowych klientów.

Skuteczne pomysły na zwiększenie aktywności osób, które polubiły Twoją stronę na Facebooku

Aktywność fanów jest bardzo ważna, jednak nie możesz jej oczekiwać, jeśli Twoje posty są po prostu nudne i mało interesujące dla odbiorców. Pamiętaj, że jeśli dane osoby nie udzielają się przy postach, czyli nie wykazują zainteresowania, z czasem Facebook przestaje pokazywać je im w aktualnościach – w taki sposób możesz bezpowrotnie utracić ich zaangażowanie, nawet jeśli w pewnym momencie dodasz coś, co mogłoby ich zainteresować – po prostu tego nie zobaczą. Właśnie dlatego od samego początku prowadzenia strony na Facebooku powinieneś dbać o to, by posty przyciągały uwagę i skłaniały fanów do reakcji. To bardzo ważne!

Wszystkie publikowane treści powinieneś dopasowywać do określonej grupy odbiorców oraz starać się, by były zwyczajnie ciekawe.

Poniżej podsuwamy Ci kilka wskazówek odnośnie tego, jakie rodzaje postów najlepiej sprawdzają się w sytuacji, gdy chcesz skłonić fanów do interakcji, czyli komentowania, lajkowania lub udostępniania.

Jeśli chcesz tworzyć angażujące posty, powinieneś:

  • Wybierać krótkie formy wypowiedzi, najlepiej kilka krótkich zdań, maksymalnie 3-4 linijki. Nikt nie lubi czytać bardzo długich tekstów na swojej tablicy facebookowej, więc takie posty raczej będą przez odbiorców ?przescrollowane?. Krótka notka z pewnością zwróci uwagę, zachęci do przeczytania i wywoła reakcję.
  • Wykorzystywać treści, które publikują Twoi fani. Na przykład, gdy któryś z nich wstawi zdjęcie z Twoim produktem, możesz je udostępnić na swojej tablicy.
  • Pisać o tym, co interesuje fanów – to raczej dość oczywisty punkt, jednak warto zwrócić na niego uwagę. Pamiętaj, że jeśli prowadzisz stronę firmy produkującej chociażby ubranka dla dzieci, jej fani z pewnością nie chcieliby czytać o produktach dla wędkarzy – jest to dość skrajne porównanie, ale często zdarza się, że właściciel strony na Facebooku chcąc zwiększyć jej popularność wykorzystuje tematy zupełnie nie powiązane z obszarem działania. Zwykle jest to błąd.
  • Zadawać pytania. Tak, to bardzo prosty zabieg, który skłoni fanów do zaangażowania się w post. Możesz wykorzystać nie tylko sam tekst, ale i grafiki. Mamy na myśli proste pytania – mogą dotyczyć bieżących wydarzeń lub Twojej działalności, na przykład ?Co sądzicie o nowym produkcie ?.??.
  • Korzystaj ze zwrotów ?call to action?, czyli wzywających fanów do działania – na przykład ?zostaw lajka?, ?skomentuj?, ?powiedz, co myślisz?, ?podziel się opinią? i tak dalej.
  • Wykorzystuj niedokończone zdania, które odbiorcy będą mogli dokończyć w komentarzach, na przykład ?Twój ulubiony produkt z serii xxx to… ?.
  • Urządzaj głosowania. Ostatnimi czasy jest to bardzo modna forma pobudzania aktywności. Możesz zastosować ankietę, głosowanie poprzez lajki lub komentarze, a także wiele innych opcji łączących w sobie tekst i grafiki.
  • Doceniaj aktywnych fanów. Dobrym pomysłem jest chociażby drobna nagroda dla tych, którzy stale udzielają się na Twojej stronie (na przykład zniżka na zakupy).

Te podstawowe, proste do zastosowania triki wzbudzą aktywność Twoich fanów i zapewnią Ci szersze grono odbiorców. A jeśli już zaczniesz je stosować, powinieneś także pilnować tego, by Twoje posty pojawiały się regularnie (oczywiście nie przesadzaj z ich ilością, ponieważ zaczną gubić się w aktualnościach i nie będą widoczne). Dla osiągnięcia lepszych efektów musisz także monitorować statystyki postów i wybierać optymalne pory publikacji kolejnych notatek (takie, w których najwięcej osób je czyta), a także kontrolować działania konkurencji.

Aktywność fanów = korzyść dla Ciebie i Twojej firmy

Pamiętaj, że z pozoru zwykły post, mający zapełnić tablicę, to doskonała reklama dla Ciebie i Twojej firmy. Spośród wszystkich popularnych kanałów komunikacji z klientami Facebook jest obecnie tym, na którym udzielają się oni najchętniej, ponieważ jest to dla nich najprostsza droga.

Im więcej fanów oraz podejmowanych przez nich działań, tym większe prawdopodobieństwo zwiększenia liczby klientów, popularności firmy oraz zysków. Dbając o zaangażowanie odbiorców na Facebooku, budujesz pozytywny wizerunek swojej firmy oraz dążysz do osiągnięcia sukcesu na rynku.

Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Mamy nadzieję, że dzięki naszym radom będziesz tworzył ciekawe, angażujące posty każdego dnia!

Pozdrawiamy serdecznie,
zespół agencji reklamowej ROD
www.reklama-lublin.pl