Współpraca z agencją reklamową – jak się przygotować?
Przygotowanie i prowadzenie strony internetowej, funpage’a lub bloga firmowego, czy sprzedaż w sieci to niełatwe zadania. Składa się na nie wiele kwestii wymagających nieustannego trzymania ręki na pulsie oraz śledzenia najnowszych trendów. Jednym z obszarów, któremu zdecydowanie należy poświęcać wiele uwagi jest oczywiście reklama. Prowadzenie skutecznych kampanii wymaga szerokiej wiedzy oraz stałego podnoszenia umiejętności. Czy jesteś w stanie sam się tym zająć? Oczywiście, że jest to możliwe! Jednak wiedz, że niezbędne jest do tego odpowiednie przygotowanie, a osiągnięcie oczekiwanych efektów to wynik poświęcania mnóstwa czasu na przygotowanie i monitorowanie działań marketingowych.
Większość właścicieli firm doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego coraz powszechniejszy staje się trend delegowania tego typu zadań do agencji reklamowych. Dziś z ich usług korzysta coraz więcej przedsiębiorstw i to z doskonałymi rezultatami. Jeśli i Ty zastanawiasz się, czy współpraca z agencją reklamową będzie dla Ciebie dobrym rozwiązaniem lub planujesz ją podjąć, ale nie wiesz jak się do tego zabrać, koniecznie przeczytaj nasz tekst!
Kiedy podjęcie współpracy z agencją będzie dobrym pomysłem?
Precyzyjnie dobrana kampania reklamowa jest dziś na wagę złota dla każdej firmy. To właśnie działania marketingowe pozwalają pozyskiwać nowych klientów, dopasowywać się do ich potrzeb, a także zwiększać zyski – to oczywiste!
Kiedy jednak warto powierzyć realizację tego typu zadań agencji reklamowej?
Przede wszystkim jest to dobry wybór w przypadku niewielkich firm, które potrzebują promocji, jednak nie są w stanie samodzielnie o to zadbać. Mają one zwykle do wyboru zdecydować się właśnie na agencję lub na poszerzenie swojego zespołu o odpowiednich specjalistów. Druga opcja wiąże się jednak z koniecznością stworzenia nowych miejsc pracy, a także niesie ze sobą spore koszty wynikające chociażby z potrzeby wyszkolenia pracowników. Jeśli nie chcesz decydować się na takie inwestycje, oddanie kwestii działań marketingowych w ręce agencji reklamowej będzie świetnym wyjściem.
Rozwiązanie takie może oczywiście sprawdzić się również w przypadku większych firm, jednak w takim wypadku warto ustalić osobę odpowiedzialną za kontakty z agencją – kogoś, kto będzie dobrze poruszał się w temacie reklamy i będzie w stanie monitorować jej efekty.
Korzyści płynące z podjęcia współpracy z agencją reklamową
Agencja reklamowa może zapewnić Twojej firmie kompleksowe usługi w zakresie marketingu i to zwykle z lepszymi rezultatami, niż w przypadku, gdybyś zatrudnił jednego specjalistę. Dlaczego? Przede wszystkim, jak sama nazwa wskazuje, firma tego typu specjalizuje się w działaniach marketingowych, a co więcej – posiada cały zespół specjalistów z różnych dziedzin.
Dzięki współpracy z agencją reklamową zyskasz przede wszystkim:
- wsparcie zespołu specjalistów, których nie musisz na stałe zatrudniać w swojej firmie,
- kompleksową obsługę kampanii marketingowych, strony internetowej, bloga lub innych kanałów komunikacji z klientem,
- możliwość stałego monitorowania wyników działań reklamowych, zmiany ich kierunku lub wykorzystania nowych trendów,
dużą elastyczność, - możliwość korzystania z wieloletniego doświadczenia branżowego bez konieczności odbywania szkoleń,
- wiedzę i cenne wskazówki dotyczące kierunków rozwoju firmy.
Pakiet korzyści płynących ze współpracy z agencją reklamową jest bardzo rozległy i często nawiązanie tego typu relacji okazuje się dla firmy bezcenne. A co więcej, jest to często doskonały sposób na to, by osiągnąć zamierzone cele marketingowe bez konieczności ponoszenia wygórowanych kosztów (w tym tych związanych z dostępem do niezbędnych narzędzi). Decydując się na takie rozwiązanie, ograniczasz również konieczność poszukiwania wielu specjalistów, co przekłada się na oszczędność czasu. W agencji znajdziesz zarówno copywritera, jak i dobrego programistę, czy specjalistę social media – wszystko w jednym miejscu.
Zanim nawiążesz współpracę z agencją, sprawdź czego możesz się po niej spodziewać i jasno określ swoje cele
Jeśli poprzednia część naszego artykułu przekonała Cię, że warto zainteresować się współpracą z agencją reklamową i chciałbyś to wypróbować, podpowiemy Ci jeszcze, jak powinieneś się do tego przygotować.
Oczywiście zanim w ogóle zaczniesz poszukiwania odpowiedniej firmy, musisz zastanowić się nad tym, dlaczego jest Ci ona potrzebna i jakie zadania chciałbyś jej zlecić. Jest to najważniejsza kwestia, która będzie punktem wyjściowym zarówno samych poszukiwań, jak i wstępnych rozmów z agencjami, które wybierzesz. Musisz jasno sformułować swoje cele i dobrze się nad nimi zastanowić, a następnie szczegółowo je opisać. Pamiętaj, że podstawą udanej współpracy jest jasna komunikacja i zdecydowanie nie powinieneś w tej kwestii pozostawiać żadnych niedomówień lub wymagać, aby agencja reklamowa domyśliła się, czego potrzebuje Twoja firma. Możesz oczywiście polegać na wiedzy specjalistów, jednak przede wszystkim Ty sam wiesz najlepiej, w jakim kierunki chcesz rozwijać przedsiębiorstwo.
Przechodząc do samej rozmowy z wybraną agencją, już na początku powinieneś ustalić pewne kwestie dotyczące współpracy – przygotuj się do tego.
Najważniejsze z nich to:
- przedmiot współpracy,
- kierunek, cel i rodzaj podejmowanych działań,
- stawki i formy rozliczeń,
- terminy wykonania powierzonych zadań,
- sposób monitorowania wyników prowadzonych działań,
- formy kontaktu,
- częstotliwość spotkań (zdalne lub osobiste spotkania i konsultacje),
- zakres samodzielności agencji w podejmowaniu działań marketingowych.
Jeśli już na samym początku współpracy ustalisz wszystkie wymienione kwestie, będzie ona przebiegała pomyślnie zarówno dla Ciebie, jak i dla agencji. Będziecie wiedzieć, czego możecie się spodziewać oraz czego powinniście oczekiwać.
Jaką agencję wybrać?
Na pewno zadajesz sobie również pytanie, jak powinieneś wybrać agencję reklamową? Otóż odpowiedź z pewnością nie jest jednoznaczna i oczywista, tym bardziej, że obecnie na rynku funkcjonuje ich niezliczona ilość.
Zwykle to, czy konkretna agencja jest dla Ciebie odpowiednia sprawdzisz już w praktyce, jednak zanim na cokolwiek się zdecydujesz, radzimy Ci, abyś nie podejmował pochopnych decyzji. Z pewnością dobrym pomysłem będzie postawienie na firmę znajdującą się w pobliżu, dzięki czemu będziesz miał możliwość osobiście spotykać się z osobami odpowiedzialnymi za zlecone zadania. Przed podjęciem decyzji możesz również zrobić mały research i między innymi popytać znajomych lub sprawdzić opinie o danej firmie w Internecie. W ten sposób ograniczysz ryzyko problemów lub miernych efektów współpracy.
Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Mamy nadzieję, że nasz artykuł rozjaśnił Ci nieco kwestie związane z zatrudnieniem agencji reklamowej.
Pozdrawiamy serdecznie,
zespół agencji reklamowej ROD
www.reklama-lublin.pl