fbpx
KOMPLEKSOWE USŁUGI REKLAMOWE

Skuteczna reklama w Internecie, czyli co warto wiedzieć o AdWords?

Skuteczna reklama w Internecie, czyli co warto wiedzieć o AdWords?

Prowadzisz firmę? Masz swoją stronę internetową lub sklep online? I co dalej? Czy to wystarczy, by klienci Cię odnaleźli? Czy sami trafią na Twoją stronę i zamówią oferowane produkty lub usługi? Powinieneś wiedzieć, że jeśli nie weźmiesz spraw w swoje ręce, sama obecność w Internecie może nie przynieść Ci satysfakcjonujących efektów. Pomocnym narzędziem promocji będzie dla Ciebie usługa Google AdWords.

Chcąc rozpocząć korzystanie z kampanii AdWords, należy na początku odpowiedzieć sobie na pytanie – czym właściwie jest to narzędzie i do czego może być przydatne?

Z pewnością wiesz, że obecnie najpopularniejszą wyszukiwarką internetową, z której korzystają ludzie na całym świecie jest Google. Jej adres często ustawiony jest jako strona startowa, a sama witryna służy przede wszystkim wyszukiwaniu interesujących nas stron internetowych. W sieci funkcjonuje ich obecnie niezliczona ilość, dlatego bez odpowiednich pomocy nie bylibyśmy w stanie trafić na te, które dotyczą istotnych dla nas kwestii. Google podsuwa nam odpowiednie propozycje na podstawie wpisanego przez nas słowa lub frazy. Zgodne z tematem witryny pojawiają się w określonej kolejności na liście.

Jak pokazuje doświadczenie, najczęściej odwiedzamy te strony internetowe, które ukazują się najwyżej i właściwie nieliczne osoby decydują się zajrzeć na drugą i kolejne strony wyszukiwania. Bardzo istotne jest więc to, by strona Twojej firmy znajdowała się jak najwyżej wśród podobnych ze swojej branży. Taki efekt osiągnąć można między innymi z pomocą AdWords.

Zadbaj o to, by potencjalni odbiorcy mogli odnaleźć Cię w Google!

Google to nie tylko sama wyszukiwarka. Firma ta kieruje swoje usługi zarówno do użytkowników Internetu, jak i właścicieli stron internetowych, a w tym przedsiębiorców.

Te najbardziej popularne służą do promocji stron internetowych w sieci, a szczególnie na stronie wyszukiwania. Prowadząc działania marketingowe najczęściej korzysta się z Google AdWords. Najprościej rzecz ujmując, są to reklamy, które wyświetlają się w formie wyników wyszukiwania na samej górze strony lub po prawej od listy znalezionych witryn. Z pomocą tej usługi można przede wszystkim promować swoje serwisy oraz sklepy internetowe.

Działa to bardzo prosto – gdy potencjalny odbiorca wpisze w wyszukiwarce określoną frazę powiązaną z naszą działalnością, jako jeden z pierwszych wyników ujrzy link do naszej strony www. Takie kampanie linków sponsorowanych są obecnie wykorzystywane przez znaczną większość firm i sprawdzają się szczególnie w przypadku tych, które dopiero wkraczają na rynek i mogą mieć problem z przebiciem się w gronie przedsiębiorstw o ugruntowanej pozycji.

System AdWors opiera się na modelu PPC (pay per click), czyli decydując się na niego – płaci się za każde kliknięcie w link do danej strony, jednak mimo wszystko ten sposób promowania uznawany jest taki, którego koszty nie są wysokie w porównaniu z jego efektami.

Czas trwania kampanii jest ściśle powiązany z ilością wyświetleń Twojej witryny. Jednego dnia wejść może być więcej, drugiego mniej. Możesz samodzielnie ustalić budżet kampanii, a jej ceny zależą od wielu czynników – nie każda firma może liczyć na takie same stawki. Są one ustalane w oparciu o szczegółowe wytyczne, a w tym między innymi to, od jakiego czasu wykorzystuje się AdWords oraz jak duża jest konkurencja korzystająca z tej samej formy reklamy i bazująca na podobnych słowach kluczowych. W zależności od konkretnego przypadku, koszty, model i sposób promowania AdWords mogą być różne.

W ramach usług oferowanych przez Google funkcjonuje również narzędzie Merchant Center, które jest bardzo przydatne dla sklepów internetowych. Z jego pomocą również prowadzi się kampanie oparte na likach sponsorowanych, jednak w tym przypadku promowane są konkretne produkty, a nie strona – będziemy pisać o tym szerzej w kolejnych artykułach. Co istotne, warto wiedzieć, że kampanię AdWords można połączyć między innymi właśnie z Merchant Center, zyskując optymalną strategię reklamową.

Jeśli zastanawiasz się, czy kampania AdWords będzie skuteczna – zastanów się, ile razy widziałeś w wyszukiwarce linki sponsorowane

Dziś z promocji w Google korzysta niemal każda licząca się firma. Poszukując konkretnych usług przy pomocy Internetu, zawsze w pierwszej kolejności dociera się do tych sponsorowanych. Nie ma co się zastanawiać nad skutecznością tego typu kampanii.

Wiadomo jednak, że profesjonalista, jak Ty nie zadowoli się domysłami. AdWords daje Ci możliwość stałego monitorowania prowadzonej przez Ciebie kampanii poprzez analizę udostępnianych przez Google statystyk. Dzięki nim możesz na bieżąco sprawdzać efektywność reklamy, a także to, które słowa kluczowe są najpopularniejsze i najczęściej wyszukiwane. Daje Ci to możliwość podejmowania rozważań nad opłacalnością kampanii oraz pozwala podejmować coraz skuteczniejsze działania. Warto także wspomnieć, że Google umożliwia dopasowanie kampanii pod konkretne urządzenia, na przykład smartfony.

Usługi dostarczane przez Google, takie jak AdWords, są obecnie jednymi z najpopularniejszych form reklamy. Mimo że opinie na ich temat są podzielone, z pewnością warto przynajmniej raz pokusić się o ich wykorzystanie, ponieważ z ich pomocą Twoja firma może zdobyć wielu nowych klientów.

Promowanie się przy pomocy Google AdWords to jedna z podstawowych form marketingu w przypadku młodych firm, natomiast te prężnie działające zwykle stosują ją jako uzupełnienie innych działań reklamowych. Twoja firma także na to zasługuje!

Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Mamy nadzieję, że przedstawione informacje okazały się przydatne.

Pozdrawiamy serdecznie,
zespół agencji reklamowej ROD
www.reklama-lublin.pl