fbpx
KOMPLEKSOWE USŁUGI REKLAMOWE

Content marketing – dlaczego treść ma tak duże znaczenie?

Content marketing – dlaczego treść ma tak duże znaczenie?

To, co użytkownik Internetu znajduje na stronach internetowych, czyli ich content, jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na to, że zdecyduje się on na nie powrócić lub poleci je swoim znajomym. Jest to jedno z podstawowych narzędzi e-marketingu.

Czym jest content i jaką rolę odgrywa w marketingu internetowym?

Content marketing to po prostu marketing treści – jego istotą jest wszystko to, co można znaleźć na Twojej stronie internetowej. W treść wpisuje się przede wszystkim tekst, ale także grafiki, filmy wideo, infografiki, wykresy i wiele innych. Oczywiście spośród całej tej listy tekst ma zdecydowanie największe znaczenie – jest to najlepiej przyswajalna i uniwersalna forma przekazu informacji, która bazuje na słowach i zwrotach związanych z daną branżą lub firmą.

Poprzez publikację odpowiedniego contentu skupiasz uwagę odbiorców na najbardziej istotnych kwestiach, a tym samym budujesz z nimi relację, która wpływa na popularność strony internetowej. Poprzez treść możesz dotrzeć do każdej grupy docelowej, jednak pod warunkiem, że jest ona odpowiednio przygotowana.

Musisz mieć na uwadze, że działania prowadzone w ramach content marketingu dotyczą nie tylko samej strony internetowej, lecz także wszystkich innych miejsc, w których pojawia się treść dotycząca Twojej firmy. W content marketingu wykorzystuje się między innymi media społecznościowe, blogi, newslettery i inne.

Właściwa treść powinna znaleźć się więc nie tylko w obrębie samego serwisu, lecz także we wszystkich innych kanałach komunikacji z odbiorcami. Publikacja odpowiednich treści jest procesem, który przynosi korzyści zarówno Twojej firmie, jak i odbiorcy – Ty zyskasz w ten sposób większą popularność, a Twój odbiorca dostęp do cennych z jego punktu widzenia informacji. Jest to naturalna i dobrze postrzegana forma promocji.

Szata graficzna przyciąga uwagę, jednak to słowa są tym, co trafia do odbiorcy – pamiętaj o tym!

Jeśli chcesz zadbać o wartościową zawartość kanałów, którymi Twoja firma komunikuje się obecnymi i potencjalnymi klientami, musisz pamiętać o tym, by nie skupiać się tylko na jednym aspekcie. Bardzo często firmy tworzące swoje strony koncentrują się głównie na tym, by wyglądały one atrakcyjnie i przyciągały wzrok. To duży błąd!

Twoja strona musi być bogata w tekst niosący ze sobą interesujące przesłanie oraz oparty na właściwie dobranych słowach i zwrotach!

Nawet najbardziej przejrzysta, bazująca na przyciągających uwagę kolorach strona, która nie oferuje jej użytkownikom wartościowych treści przekazanych za pomocą słów, traci na swoim wizerunku. Najważniejsze informacje zgromadzone na Twojej stronie w postaci tekstu mają kluczowe znaczenie dla jej promocji i pozytywnego odbioru. Powinny być one przygotowane z dużą starannością oraz przedstawione w taki sposób, by klient od razu wiedział, czego może się spodziewać po Twojej firmie.

Wartościowy content marketing to szansa na rozwój i zwiększenie popularności Twojej firmy

Treść dostępna na Twojej stronie internetowej musi być rzetelnie przygotowana i odpowiednio dopasowana do konkretnych odbiorców – ma to bardzo duże znaczenie.

Nie ma tutaj miejsca na przypadkowe działania – na przykład prowadząc serwis dotyczący naprawy samochodów, nie możesz zapełnić go treścią związaną z kosmetyką. Wszystkie dostępne na stronie artykuły, zdjęcia i inne materiały muszą ściśle nawiązywać do przedmiotu Twojej działalności lub w jakiś sposób być z nim połączone. Umiejętność stosownego dobierania treści jest bardzo ważna.

Dlaczego odpowiedni content ma tak duże znaczenie? Otóż właśnie takiej rzetelnie przygotowanej treści oczekują Twoi odbiorcy. Chcą oni sprawdzonych i dotyczących interesującej ich branży informacji. Poprzez ich publikację Twoja firma udowadnia, że zna się na tym, co robi i działa profesjonalnie. Z pomocą treści budujesz długofalową relację z klientem, zdobywasz jego zaufanie i wpływasz na to, że będzie on chętnie dzielił się pozytywnymi wrażeniami odnośnie Twojej firmy, usług lub produktów. Jest to forma marketingu, która pozwala na to, by odbiorca sam dotarł do Twojego portalu lub firmy i skorzystał z jej usług.

Content strony internetowej a pozycjonowanie

Pamiętaj, że content jest nie tylko bezpośrednią formą reklamy w sieci, lecz ma także duży wpływ na inne działania zmierzające do zdobycia większej popularności i rozpoznawalności przez Twoją firmę.

Przede wszystkim jest on bardzo istotny dla pozycjonowania. Treści dostępne w Twoim serwisie muszą bazować na określonych słowach i frazach kojarzących się z Twoją firmą i branżą, czyli takich, za pomocą których potencjalny odbiorca będzie poszukiwał jej w sieci. Jak wiadomo, na ich podstawie użyteczność stron ocenia wyszukiwarka. Dla Google odpowiedni content ma bardzo duże znaczenie – jeśli jest go dużo i jest przygotowany rzetelnie, oznacza to, że Twoja strona prężnie działa i jest cenna dla użytkowników Internetu. Dzięki wartościowym treściom, a przede wszystkim tekstom możesz więc poprawić pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Google popiera i popularyzuje dobry content.

Jak zadbać o rzetelnie przygotowany content?

Tworzenie i publikacja przypadkowych treści nie ma większego sensu. Nieprzydatne artykuły, nierzetelne porady lub, co gorsza, skopiowane z innych stron informacje, to najgorsze, co może pojawić się na Twojej stronie internetowej i jedna z rzeczy, które najbardziej jej szkodzą.

Content powinien być odpowiednio przygotowany nie tylko pod względem wizualnym, lecz także i gramatycznym. Musi on nieść ze sobą konkretne przesłanie, wartościowe dla Twojego odbiorcy informacje oraz poruszać interesujące go obszary (oczywiście związane z branżą). Aby dotrzeć do klientów, powinieneś uwzględnić to, czego oczekują. Nie jest dobrym pomysłem powierzanie przygotowania treści przypadkowej, niedoświadczonej osobie. Najlepsze efekty osiąga się wtedy, gdy takimi kwestiami zajmuje się ktoś, kto zna nie tylko branżę, w której działa firma, lecz także posiada wiedzę z zakresu marketingu internetowego.

Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Pamiętaj, by zawsze dbać o wartościowe treści na swoich stronach!

Pozdrawiamy serdecznie,
zespół agencji reklamowej ROD
www.reklama-lublin.pl