fbpx
KOMPLEKSOWE USŁUGI REKLAMOWE

Storytelling – opowiedz klientom o swojej marce

Storytelling – opowiedz klientom o swojej marce

Umiejętnie stworzona treść może przemawiać do odbiorcy znacznie lepiej, niż najbardziej profesjonalna i estetyczna grafika. Słowa docierają do każdego, o ile są użyte w dobrym kontekście i w odpowiedni sposób. Obecnie potencjalni klienci są bardzo wyczuleni na wszelkie podręcznikowe formy marketingu, pospolite slogany reklamowe oraz określenia, które powtarzają się na stronach większości firm. Aby do nich dotrzeć, powinieneś sięgnąć po coś bardziej oryginalnego, czyli storytelling.

Na czym polega umiejętny storytelling?

Storytelling, czyli tworzenie opowieści, wbrew pozorom nie sprawdza się jedynie w prowadzeniu bloga, czy tworzeniu publikacji. Coraz częściej zauważa się jego potencjał w marketingu, a według wielu specjalistów jest on wręcz wyrazem zmian zachodzących w reklamie oraz pojawiania się nowych trendów.

Pewnie zastanawiasz się, w jaki sposób opowiadanie o czymś może pomóc Ci w promowaniu usług, produktów lub marki. Otóż, jest to doskonały sposób na to, by nienachalnie zainteresować odbiorcę, nawiązać z nim relację oraz zaskarbić sobie jego sympatię. Możesz wykorzystać to do budowania swojego wizerunku oraz zdobycia zaufania klientów.

Zastanów się, czy byłbyś bardziej skłonny do tego, by zdecydować się na nieznaną markę, która krzyczy sloganami „jesteśmy najlepsi”, „u nas pracują specjaliści” itp., czy też wybrał tą, która jest kojarzona z konkretnymi ideami, zapewnia wartościowe przesłanie oraz może pochwalić się wieloletnim doświadczeniem?

Dzięki storytellingowi budujesz swoją historię i możesz opowiadać między innymi o tym, jak powstała Twoja firma, jak doszła do momentu, w którym się znajduje, dlaczego działa w takiej, a nie innej branży lub jakie masz plany na przyszłość – oczywiście te, które będą sprzyjać zarówno Tobie, jak i Twoim klientom. Ponadto w tworzenie swoich opowieści możesz angażować samych odbiorców, na przykład poprzez szerzenie bliskich im wartości lub tworzenie tekstów mających przesłanie edukacyjne.

Wiele znanych światowych marek zbudowało swoją renomę właśnie na storytellingu. Jeśli nie jesteś o tym przekonany, przypomnij sobie reklamy, które pojawiają się zwykle w okresie świątecznym – na pewno kojarzysz wiele z nich. Skupiają się one na ciekawych, a czasem wzruszających historiach, dzięki którym dana marka staje się bliższa ludziom i zapada im w pamięć. Z pewnością łatwiej skojarzysz właśnie firmy promujące się w taki sposób. To właśnie siła storytellingu.

Co możesz osiągnąć tworząc opowieści dla swoich klientów?

Decydując się na storytelling, możesz nie tylko zyskać nowych odbiorców, ale też nawiązać z nimi relację i przywiązać ich do siebie. W ich oczach będziesz dzięki temu godny zaufania, a Twoja marka będzie im po prostu bliska. W ten sposób Twoja firma będzie postrzegana raczej jako dobry znajomy, a nie tylko partner biznesowy, którego można zmienić. Dobry storytelling może nawet sprawić, że klienci nie sięgną po inną markę, ponieważ podświadomie nie będą chcieli Cię zawieść.

Ponadto wzbudzając ciekawość odbiorców, sprawisz, że zechcą oni dowiedzieć się o Tobie czegoś więcej i aktywnie uczestniczyć w życiu Twojej firmy. Będą oni także przekazywać informacje o Tobie swoim znajomym jako warte uwagi i cenne.

Jak możesz sprawić, by Twoje opowieści trafiały do odbiorców?

Aby storytelling spełniał swoje funkcje, musi być prowadzony w odpowiedni sposób. Nie powinieneś w tym przypadku próbować niczego udawać, czy też starać się okłamywać odbiorców, kreując się tym samym na ideał. Przede wszystkim powinieneś być otwarty i szczery – jeśli opowiadasz o tym, jak powstała Twoja firma, możesz pochwalić się sukcesami, jednak nie pomijaj problemów, które spotkały Cię po drodze – dzięki temu będziesz bliżej ludzi i wzbudzisz ich zaufanie.

Pamiętaj, aby poprzez storytelling budować więź z odbiorcami, oferować im autentyczne historie, a także nie starać się wypracować sztucznego stylu. Bardzo skuteczne jest odwoływanie się do ich emocji – dzięki poruszającym lub bardzo zabawnym historiom na pewno zostaniesz przez nich zapamiętany na długo.

Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Mamy nadzieję, że stworzysz wiele niesamowitych i wartościowych opowieści!

Pozdrawiamy serdecznie,
zespół agencji reklamowej ROD
www.reklama-lublin.pl