fbpx
KOMPLEKSOWE USŁUGI REKLAMOWE

SEO -pozycjonowanie strony www

Twoja firma w TOP 10 wyników w wyszukiwarce internetowej, czyli dlaczego warto zadbać o pozycjonowanie strony www?

Sposobów na dotarcie do klienta w Internecie jest wiele, jednak jednym z najlepszych jest po prostu pojawienie się w miejscu, w którym będzie nas szukał, czyli w wyszukiwarce Google. Strona www lub sklep firmowy powinny być kojarzone z daną branżą i podsuwane odbiorcom w najprostszy możliwy sposób. Taki efekt można osiągnąć pozycjonując serwis.

SEO (Serch Engine Optimization), czyli pozycjonowanie to optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarki. Na czym polega takie działanie i jakie efekty pozwala osiągnąć?

Ujmując sprawę prosto – dzięki pozycjonowaniu strona Twojej firmy pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania, gdy potencjalny klient będzie poszukiwał usług lub produktów z konkretnej branży i/lub lokalizacji. Przykładowo, jeśli prowadzisz serwis komputerowy w Warszawie, powinno zależeć Ci, aby adres Twojej strony pojawił się na samej górze wyników wyszukiwania w momencie, gdy ktoś wpisze w wyszukiwarce na przykład frazę ?serwis komputery warszawa?. Dzięki temu prawdopodobieństwo, że klient skorzysta z Twoich usług jest znacznie wyższe. I właśnie o to chodzi w pozycjonowaniu.

SEO pomaga rozreklamować firmę w Internecie, zwiększyć jej popularność, a finalnie podwyższyć zyski. Obecnie znaczna większość firm działających w sieci prowadzi szeroko zakrojone działania pozycjonujące, a na rynku pojawia się coraz więcej serwisów oferujących takie właśnie usługi. Aby móc samodzielnie zabrać się za takie działania lub wybrać odpowiedniego specjalistę, powinieneś zapoznać się z podstawowymi informacjami na ten temat.

Istota pozycjonowania, czyli o co w tym chodzi?

Obecnie najpowszechniej wykorzystywaną przeglądarką internetową jest Google, dlatego też pozycjonowanie powadzi się przede wszystkim pod nią. Warto jednak wiedzieć, że nie jest to jednorazowe działanie, czy też konkretna akcja, którą wystarczy przeprowadzić raz, by osiągnąć satysfakcjonujące wyniki.

Proces pozycjonowania jest długotrwały i właściwie prowadzi się go przez cały czas istnienia strony. Pozycja Twojej witryny na liście wyników wyszukiwania zależy od jej oceny przez wyszukiwarkę, która stosuje konkretne i precyzyjne algorytmy działania. Dostępne w sieci strony poddawane są regularnej ocenie, w związku z czym ich pozycje na liście wyszukiwania dynamicznie się zmieniają. Jeśli raz uda Ci się osiągnąć wysokie miejsce, nie ma żadnej gwarancji, że utrzymasz je na stałe.

Działania i zmiany pod kątem SEO muszą być wprowadzane systematycznie i rzetelnie. Aby dawały one efekty, powinny być planowane przez osoby posiadające odpowiednią wiedzę ? mogą one nie tylko pomóc danej stronie, ale także jej zaszkodzić, co skutkuje obniżeniem jej pozycji.

Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z najbardziej naturalnych i względnie tanich form reklamy. W przeciwieństwie do efektów osiąganych z pomocą AdWords, link do pozycjonowanej strony pojawia się bez adnotacji o tym, że jest sponsorowany, a te często cieszą się większym zaufaniem internautów i są chętniej wybierane. Prowadzenie SEO to bardzo złożony i długotrwały proces, a jego wyniki nie są widoczne od ręki, jak to bywa w przypadku kampanii linków sponsorowanych. Dobra pozycja w wynikach wyszukiwania zależy od oceny przez Google, a żeby była ona pozytywna, strona musi być uznana za wartościową dla odbiorcy.

Na czym skupia się pozycjonowanie strony internetowej?

W procesie pozycjonowania prowadzi się szereg działań. Niektóre z nich możesz wykonać samodzielnie, jednak inne zdecydowanie lepiej jest zlecić specjalistom. Możesz się także pokusić o powierzenie całego SEO konkretnej firmie, jednak warto być przy tym rozważnym.

Wyróżnić można kilka podstawowych form pracy nad stroną w celu zwiększenia jej atrakcyjności dla wyszukiwarki.

  • Optymalizowanie kodu strony

Strona, na którą potencjalny użytkownik będzie chciał wejść, i z której będzie chciał korzystać, musi być porządnie wykonana. Nie powinna ona zawierać błędów, powinna szybko się ładować i poprawnie działać. Musi być także zrozumiała dla programów stosowanych przez Google w celu jej oceny. Powinieneś więc nieustannie pracować nad funkcjonalnością witryny, tak aby była przejrzysta, wygodna w użytkowaniu i posiadała intuicyjny układ zakładek oraz odnośników.

  • Zapełnienie strony wartościową treścią

Z punktu widzenia Google (oraz użytkowników serwisu) na stronie powinny znajdować się obszerne, tematycznie powiązane z działalnością oraz interesujące treści, które będą zawierać odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Dobrze dopasowane frazy służą wyszukiwaniu firmy w sieci, dlatego są bardzo ważne ? to właśnie na nich bazuje wyszukiwarka. Poprawność oraz wartość merytoryczna tekstów też ma niemałe znaczenie, więc powinieneś powierzyć ich stworzenie komuś, kto się na tym zna. Dodatkowo treści powinny być przejrzyste, więc należy odpowiednio je podzielić, podkreślić najważniejsze informacje oraz zaznaczyć nagłówki (to także ma znaczenie dla Google). Przy tworzeniu treści na stronę, pomyśl o wewnętrznym linkowaniu, czyli umieszczaniu w tekstach linków prowadzących do poszczególnych podstron.

  • Odwołania do Twojej strony z innych witryn

Według Google, jeśli zawartość Twojej strony jest wartościowa, powinny odwoływać się do niej inne serwisy. I musisz wiedzieć, że nie chodzi o jakiekolwiek z nich, ale najlepiej te, które same są dla wyszukiwarki wartościowe. W tworzeniu profilu lików zewnętrznych (link building) wykorzystuje się różne strategie ? jedne bardziej, a inne mniej przyjazne stronie. Powinieneś podchodzić do tego bardzo rozważnie, ponieważ czasem można sobie zaszkodzić.

Niektóre działania pozycjonujące ? jak chociażby wprowadzanie zmian w kodzie strony, muszą być wykonane przez specjalistę, ale niektóre możesz wykonać samodzielnie. Ważne jest jednak, byś zapoznawał się z najnowszymi trendami oraz zaleceniami Google. Niestety niektóre działania, będące naruszeniem zasad polityki wyszukiwarki, mogą narażać stronę na kary w postaci nałożenia filtrów, a co za tym idzie ? obniżenie pozycji w wyszukiwarce. Pamiętaj, że dodawanie lików do strony gdzie popadnie lub inne tym podobne, z pozoru sprytne pomysły mogą w efekcie przynieść więcej strat, niż zysku.

Czy możesz odpuścić sobie SEO?

Pozycjonowanie strony internetowej jest w zasadzie niezbędnym elementem jej reklamy. Sprawdza się to w przypadku każdej firmy, choć nie zawsze będzie przebiegać jednakowo sprawnie.

Wiele zależy od pozycji Twojej firmy na rynku oraz konkurencji, która już działa w Internecie. Zdecydowanie najtrudniej będzie Ci się przebić w tych branżach, gdzie konkurencyjnych stron jest bardzo wiele. Nie mniej jednak wszystkie działania SEO, jeśli są prowadzone systematycznie i skrupulatnie, będą korzystne dla strony, mimo że nie zawsze ich efekt będzie spektakularny. Dziś właściwie każdy posiadacz strony internetowej, sklepu, czy bloga prowadzi bardziej lub mniej rozwinięte działania pozycjonujące, więc nie powinieneś zostawać w tyle.

Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Liczymy na to, że nasze porady pomogą Ci w planowaniu skutecznych działań reklamowych.

Pozdrawiamy serdecznie,
zespół agencji reklamowej ROD
www.reklama-lublin.pl