fbpx
KOMPLEKSOWE USŁUGI REKLAMOWE

Reklama w Internecie – to niezbędne! Ale którą wybrać?

Reklama w Internecie – to niezbędne! Ale którą wybrać?

Możliwości promowania firmy w Internecie jest obecnie naprawdę wiele. Nieustannie pojawiają się coraz nowsze strategie e-marketingowe oraz skuteczniejsze rozwiązania. Które z nich sprawdzą się w Twojej firmie oraz czy istnieją te uniwersalne, odpowiednie dla każdego? Postaramy się rozwiać Twoje wątpliwości!

Prowadzenie kampanii reklamowej w Internecie otworzy przed Tobą całkiem nowe możliwości. W tym obszarze do swojej dyspozycji masz bardzo dużą gamę różnorodnych rozwiązań, z których możesz wybrać te najbardziej pasujące do Twojej branży oraz postawionych sobie celów. Wśród dostępnych form promocji z powodzeniem znajdziesz te, które będziesz mógł stosować samodzielnie, jak i takie, których realizację warto jest polecić specjalistom. Jeśli jeszcze nie funkcjonujesz w sieci, powinieneś zacząć od podstaw. Zapewne wiesz, że aby zaistnieć w Internecie, trzeba posiadać w tej przestrzeni swoje własne miejsce. Może to być firmowa strona www, sklep internetowy lub serwis łączący w sobie obie funkcje. Oczywiście możesz reklamować swoją działalność w sieci nie posiadając strony Internetowej, jednak takie działanie nie przyniesie Ci długofalowych korzyści i będzie raczej jednorazową promocją. Podstawą dobrego e-marketingu jest więc zapewnienie sobie własnego adresu, pod którym potencjalni odbiorcy zawsze będą mogli nas znaleźć.

Masz już swoją stronę internetową. Co dalej? Zapewne chcesz, by trafiały na nią osoby, które prawdopodobnie będą zainteresowane oferowanymi przez Ciebie produktami lub usługami, prawda? Aby osiągnąć ten cel, można stosować różne strategie. W końcu w sieci funkcjonuje wiele firm z tej samej branży, spośród których chciałbyś się wyróżnić. Musisz więc zaistnieć w sieci i skorzystać z pomocnych narzędzi, które są obecnie dostępne. Nawet tak podstawowe kroki, jak dodanie wizytówki do Google Moja Firma to już początek skutecznej kampanii.

Miejscem, do którego zwykle klienci trafiają na samym początku, jest wyszukiwarka stron internetowych. Pomaga ona dopasowywać odpowiednie strony internetowe do preferencji jej użytkowników na podstawie wpisywanych przez nich słów, fraz lub nazw firm. To właśnie za jej pośrednictwem mogą oni cię znaleźć, jednak uda się to tylko, gdy twoja strona będzie popularna i wysoko oceniana. Chcąc zaistnieć na najwyższych pozycjach wyszukiwania, możesz skorzystać z reklamy AdWords polegającej na umieszczeniu liku sponsorowanego do twojej witryny na liście wyników. Kolejnym sposobem na osiągnięcie podobnego efektu jest wprowadzenie działań SEO (Search Engine Optimizaion), czyli pozycjonujących. Na ten sposób reklamy internetowej składa się wiele działań, o których będziemy jeszcze pisać w kolejnych artykułach. Bardzo ważnym elementem wykorzystywanym w e-marketingu są też obecnie rzetelne i wartościowe treści, czyli zawartość portali (content) ? chodzi tu zarówno o te pojawiające się w ramach Twojego serwisu, jak i obecne w zasobach Internetu. Działania reklamowe bazujące na odpowiedniej treści realizowane są na wielu płaszczyznach. Dobrym sposobem tego typu reklamy jest prowadzenie firmowego bloga lub publikacja artykułów gościnnych i sponsorowanych. Treść ma właściwie takie samo lub większe znaczenie dla skutecznej reklamy, jak szata graficzna. Odpowiednio stworzonym tekstem możemy także trafić do odbiorcy poprzez e-mail marketing, marketing szeptany lub recenzje umieszczone na portalach branżowych.

Doskonałym obszarem promowania się w sieci są oczywiście media społecznościowe. Są to obszerne bazy potencjalnych klientów, których możesz do siebie przekonać, jeśli dasz im się poznać. W ich obrębie masz także dodatkowe możliwości reklamowania produktów i usług, a nawet prowadzenia sprzedaży. Marketing internetowy oferuje obecnie tak wiele rozwiązań, że z powodzeniem możesz dopasować do swojego biznesu takie, które zapewnią Ci zysk i rozpoznawalność. Wiele reklam skonstruowanych jest w taki sposób, by trafiały dokładnie do Twojej docelowej grupy odbiorców, a jeśli połączysz je z działaniami czysto reklamowymi, takimi jak umieszczanie w sieci bannerów, wizytówek oraz innych standardowych środków przekazu, stworzysz w pełni zoptymalizowaną kampanię e-marketingową. Gdy już osiągniesz podstawowe cele, będziesz mógł skorzystać z bardziej zaawansowanych rozwiązań, takich jak Google Merchant Center (pozwala promować konkretne produkty), reklama video w serwisach takich, jak YouTube oraz wiele innych.

Musisz oczywiście pamiętać, że nie każda forma reklamy w Internecie będzie stosowna w Twoim przypadku. Wiele zależy od branży, w której działasz i treści, jaką chcesz przekazać odbiorcom. Na naszym blogu będziemy starali się kolejno wyjaśniać działanie wszystkich z nich, opisując czym charakteryzuje się reklama AdWords, pozycjonowanie, content marketing, e-mail marketing, artykuły sponsorowane oraz inne.

Pozdrawiamy serdecznie,
zespół agencji reklamowej ROD
www.reklama-lublin.pl