Promuj firmę interesującą treścią – czy warto publikować artykuły sponsorowane?

Promuj firmę interesującą treścią – czy warto publikować artykuły sponsorowane?

Treść i słowa to nieodłączna zawartość Internetu, z którą spotykasz się wszędzie. Jest ona przede wszystkim skutecznym narzędziem reklamy, a jedną z form jej wykorzystania są artykuły sponsorowane. Dowiedz się, dlaczego warto je publikować!

Twoja treść w Internecie, czyli czym są artykuły sponsorowane?

Każda firma chciałaby, by się o niej mówiło oraz by Internauci chętnie do niej wracali. Aby osiągnąć ten cel, stosuje się przede wszystkim różne formy reklamy. Jedną z ciekawszych opcji i z pewnością jedną z najbardziej pozytywnie postrzeganych są artykuły sponsorowane. Na czym polega ich istota, kto może je publikować i co one dają?

Artykuły sponsorowane to treści, które udostępnia się na innych, niż własna, stronach internetowych oraz blogach. Odbywa się to oczywiście za zgodą właściciela danej witryny.

Potencjalne miejsca publikacji mogą dostarczać zaprzyjaźnione portale lub te, z którymi nawiążesz współpracę reklamową – w tej kwestii możliwości jest całe mnóstwo. Sam artykuł to po prostu tekst przygotowany w określonym temacie, który może zawierać zdjęcia, ważne informacje o firmie, a także odnośnik do promowanej strony. W wielu przypadkach za publikację takiego tekstu po prostu trzeba zapłacić, a cena takiej usługi zależy od wielu czynników.

W jakich celach wykorzystuje się artykuły sponsorowane i dlaczego są dobrą formą reklamy?

Jak wiadomo, artykuł sponsorowany ma reklamować daną firmę lub stronę i jest to jego podstawowa funkcja. Wpływa on na zwiększenie ruchu na stronie i sprawia, że dana marka staje się bardziej znana. Istnieje jednak jeszcze jedna funkcja takich tekstów – mogą one bardzo dobrze wpływać na pozycjonowanie strony internetowej oraz wspierać link building. Aby jednak miały w tym swój udział, muszą zawierać linki do strony głównej lub podstron promowanego portalu. Takie odnośniki umieszczone na zewnętrznych stronach sprawiają, że promowana witryna jest atrakcyjna dla wyszukiwarki Google, a co za tym idzie – wysoko przez nią oceniana. Im lepsza taka ocena, tym wyższa pozycja na liście wyników wyszukiwania.

Co można osiągnąć z pomocą artykułu sponsorowanego i jak powinien on wyglądać?

Publikacja artykułów sponsorowanych może przynosić wiele korzyści. Dzięki nim reklamujesz się w zasadzie w taki sam sposób, jak przy pomocy bannerów, czy wizytówek umieszczonych na stronach internetowych, ale dodatkowo możesz dzięki temu osiągnąć jeszcze dodatkowe korzyści.

Przede wszystkim dzięki artykułom sponsorowanym:

  • zwiększasz ilość odwiedzin strony,
  • wspierasz pozycjonowanie serwisu,
  • zdobywasz nowych klientów,
  • prezentujesz swoją ofertę, produkty lub usługi.


  • Bardzo ważne jest to, by przygotowany przez Ciebie artykuł przedstawiał dla jego odbiorcy jakąś wartość, czyli był poprawny, interesujący oraz napisany językiem, który trafi do docelowej grupy.

    W tym przypadku zdecydowanie nie sprawdzą się niskiej jakości treści, które nie zawierają ciekawych informacji, są napisane niestylistycznie, zawierają niepotwierdzone fakty lub są pełne błędów.

    Decydując się na taką formę promocji, powinieneś postawić na wartościowe teksty poruszające tematy związane z Twoją branżą, nawiązujące do dotyczących jej zagadnień lub po prostu stanowiące opis firmy lub organizowanych przez nią akcji. Mogą one nawiązywać do ważnych wydarzeń, takich jak otwarcie nowego oddziału lub chociażby rozszerzenie działalności o nowe obszary. Dodatkowo warto zadbać o to, by artykuł sponsorowany nie był treścią stricte marketingową, czyli zachwalającą dany produkt. Najlepiej jest nadać mu neutralny ton, uwzględnić jednie faktyczne zalety i zdecydować się na obiektywny przekaz – będzie to znacznie lepiej odbierane.

    Gdy stworzysz odpowiedni tekst, Twoja firma będzie uchodzić za profesjonalną, znającą się na tym, co robi i dbającą o odbiorców. Jest to prosty sposób na kreowanie jej pozytywnego wizerunku.

    Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Liczymy, że udało nam się nieco przybliżyć Ci kwestie związane z artykułami sponsorowanymi.

    Pozdrawiamy serdecznie,

    zespół agencji reklamowej ROD

    www.reklama-lublin.pl