fbpx
KOMPLEKSOWE USŁUGI REKLAMOWE

Pozycjonowanie strony internetowej – nie takie proste i tanie, jak mogłoby się wydawać

Pozycjonowanie strony internetowej – nie takie proste i tanie, jak mogłoby się wydawać
Oceń tę stronę

Pozycjonowanie strony internetowej – nie takie proste i tanie, jak mogłoby się wydawać

Pozycjonowanie strony internetowej jest jedną z najpowszechniej stosowanych oraz najskuteczniejszych form promocji. Dzięki odpowiednim działaniom możesz wydobyć potencjał swojej witryny i zapewnić sobie wielu odbiorców oferowanych przez Ciebie usług. W jaki jednak sposób powinieneś podejść do pozycjonowania? Czy dobrym pomysłem jest podejmowanie samodzielnych działań? W naszym artykule postaramy się rozjaśnić Twoje wątpliwości.

Istota pozycjonowania

Głównym celem pozycjonowania jest oczywiście osiągnięcie przez daną stronę wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Nie chodzi jednak oczywiście o samą markę, czy firmę, lecz o różne frazy kluczowe, które kojarzą się z oferowanymi przez nią produktami lub usługami. To właśnie za ich pośrednictwem potencjalni klienci mogą trafić na pozycjonowaną stronę.

Przykładowo, jeśli użytkownik Internetu poszukuje sklepu ze skarpetkami, na samym początku wpisze w wyszukiwarkę słowo lub frazę, które będą się z tym kojarzyć, jak „skarpetki”, „skarpetki sklep” lub „skarpetki Warszawa”. Na tej podstawie Google zaproponuje listę stron, które im odpowiadają – najwyżej na tej liście znajdą się strony, które wyszukiwarka uznaje za dobre i zaufane, czyli… dobrze wypozycjonowane.

W teorii wszystko to wydaje się proste, jednak w rzeczywistości, aby prowadzić proces pozycjonowania w efektowny sposób, należy posiadać kompleksową wiedzę oraz być na bieżąco ze stale zmieniającymi się trendami lub czynnikami, jakimi kierują się roboty Google sprawdzające strony w Internecie.

Jako właściciel strony internetowej, powinieneś posiadać przynajmniej podstawową wiedzę dotyczącą pozycjonowania, chociażby po to, by móc na bieżąco kontrolować jego efekty.

Audyt SEO, czyli dlaczego powinieneś przeanalizować potencjał swojej witryny

Jeśli w Twojej głowie pojawił się pomysł, aby rozpocząć pozycjonowanie, za pewne muszą być ku temu jakieś powody. Być może jest to niska pozycja w wyszukiwarce lub mały ruch na stronie – to nie ma znaczenia. Zanim zabierzesz się za pozycjonowanie, powinieneś ocenić, co właściwie jest potrzebne Twojej stronie, czyli ustalić pewien plan działania. Wprowadzanie przypadkowych (być może niepotrzebnych) rozwiązań mija się z celem i może nie przynieść oczekiwanych efektów.

Każda strona, która już działa w Internecie, jest w pewien sposób skonstruowana i oparta na jakichś założeniach. Witryna może być lepiej lub gorzej oceniana przez Google, a na taką ocenę wpływa wiele czynników.

Zanim podejmiesz się pozycjonowania, powinieneś na samym początku przeanalizować swoją stronę pod kątem SEO, czyli przeprowadzić audyt. Ma on na celu zlokalizowanie mocnych i słabych punktów serwisu, a przede wszystkim wyodrębnienie problemów, które mogą pogarszać jakość witryny oraz zaniżać jej pozycję w Google. Dzięki temu możliwe jest stworzenie listy wytycznych dla danej strony oraz działań, które należy przeprowadzić, aby poprawić jej jakość.

Optymalizacja strony internetowej pierwszym krokiem do efektywnego pozycjonowania

Jeśli na Twojej stronie zauważono jakieś błędy, konieczna jest jej optymalizacja – to podstawa pozycjonowania. Jeśli się za to nie zabierzesz, inne działania pozycjonujące mogą po prostu nie mieć sensu, ponieważ nie przyniosą dobrych efektów. Bardzo ważne w procesie optymalizacji jest między innymi ustalenie grupy docelowej, która ma korzystać z zasobów strony internetowej – dzięki temu będzie Ci łatwiej dostosować jej wygląd lub układ.

Na optymalizację strony internetowej składa się szereg działań, a w tym:

  • poprawa kodu i struktury strony,
  • uzupełnienie dostępnego na niej contentu, zawarcie w nim słów kluczowych, odpowiednie sformatowanie tekstu oraz zapewnienie jego unikalności,
  • stworzenie linkowania wewnętrznego,
  • ustawienie poprawnych meta tagów, tytułów i opisów,
  • ustawienie znaczników <h1> <h2> itd.,
  • uzupełnienie znaczników frazami, określającymi tematykę strony,
  • poprawa adresów URL poszczególnych podstron.

Pamiętaj, że w przypadku każdej strony internetowej optymalizacja może przebiegać inaczej, ponieważ konieczne mogą być różne zmiany. Ponadto, nie jest to jednorazowa akcja, lecz ciągły proces, który powinien być stale nadzorowany przez specjalistę.
Jeśli na stronie zostały wprowadzone dość istotne zmiany, w tym także zmiana jej kodu, po przeprowadzeniu optymalizacji, należy zaindeksować stronę, dzięki czemu będzie ona pojawiać się w wynikach wyszukiwania.

Działania podejmowane „na zewnątrz” strony internetowej

Optymalizacja strony internetowej skupia się przede wszystkim na działaniach w jej obrębie, jednak jest punktem wyjściowym dla dalszych działań SEO, a w tym tych prowadzonych już poza samą witryną. Mowa tu przede wszystkim o link buildingu, czyli zapewnieniu wartościowego linkowania z innych witryn do pozycjonowanej strony.

Jeszcze nie tak dawno Google stawiało na ilość linków, czyli im więcej odwołań do danej strony pojawiło się w Internecie, tym lepiej była ona oceniana przez wyszukiwarkę. Obecnie sytuacja wygląda nieco inaczej, ponieważ najważniejsza jest jakość linkujących stron. Krótko mówiąc – można zdobyć niewiele linków, ale wartościowych i przyniesie to lepszy efekt, niż pozyskanie mnóstwa linków z nisko ocenianych witryn. Zapewnienie dobrego linkowania jest długotrwałym procesem, w którym nieustannie należy posługiwać się narzędziami przeznaczonymi do sprawdzania statystyk poszczególnych stron, z których pozyskuje się linki. Jest to, obok optymalizacji, najważniejsza część pozycjonowania strony internetowej.

Słowo słowu nierówne, czyli dlaczego nie każdą frazę kluczową udaje się pozycjonować z takim samym efektem

Dla efektywnego pozycjonowania ogromne znaczenie ma odpowiedni dobór słów kluczowych. To właśnie poszczególne frazy muszą zostać skutecznie wypozycjonowane, aby cały proces przyniósł widoczne efekty.

Wybór listy słów nie jest prosty, ponieważ w tym przypadku należy wziąć pod uwagę wiele czynników – konkretne słowa muszą przede wszystkim wiernie oddawać charakter oferowanych na stronie usług lub produktów. Ponadto, nie warto przesadzać z ich ilością i należy je różnicować. Różne podstrony powinny być pozycjonowane na różne słowa kluczowe (nie powinny się one powtarzać), a dodatkowo nie powinno ich być nieskończenie wiele, ponieważ byłoby to utrudnienie dla pozycjonowania, a dodatkowo mogłoby zostać niezbyt dobrze ocenione przez Google.

Słowa kluczowe wybiera się przede wszystkim na podstawie:

  • zgodności z daną branżą oraz konkretnymi usługami / produktami promowanymi za pomocą strony internetowej,
  • ilości wyszukiwań poszczególnych słów przez użytkowników Internetu – nie warto pozycjonować słów kluczowych, które nie są poszukiwane przez użytkowników internetu.

Zależnie od obszaru działania danej firmy, słów kluczowych, które należy promować może być kilka, kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt – na przykład, gdy pozycjonuje się sklep oferujący wiele produktów. Ponadto, jedne frazy są bardziej konkurencyjne, a inne mniej, co bezpośrednio przekłada się na czas ich pozycjonowania. Na przykład, promując niszową frazę, pierwsze efekty można zobaczyć niemal „od ręki”, podczas gdy promowanie frazy bardzo popularnej może zająć nawet kilka miesięcy, czy rok.

Podejmując się pozycjonowania, należy przeprowadzić bardzo dokładną analizę fraz, które będą odpowiednie dla danego przypadku oraz wybrać te najbardziej adekwatne. Ponadto, niezbędne jest też sprawdzenie słów kluczowych, na jakie pozycjonowane są strony konkurencji, ponieważ jednym z podstawowych założeń jest wybicie się właśnie ponad nie.

I co najważniejsze, pozycjonowania nie przeprowadza się raz! Jest to proces, który trzeba stale kontynuować, ponieważ konkurencja nie śpi i chwila bierności może skutkować utratą dobrej pozycji.

Dlaczego pozycjonowanie warto zlecić rzetelnym specjalistom?

Aby móc w pełni świadomie zabrać się za pozycjonowanie, niezbędne jest dysponowanie odpowiednią wiedzą, często zdobywaną poprzez praktykę i różne doświadczenia.

Jeśli chcesz, by podejmowane działania przynosiły efekty, powinieneś zlecić je osobie, która wie, co może okazać się skuteczne. Wypróbowane metody pozycjonowania pozwolą Ci zaoszczędzić czas i pieniądze, a przy tym uniknąć rozczarowania. Nic tak nie dotyka, jak wiele miesięcy starań, które finalnie nie przynoszą żadnego skutku lub, co gorsza, nie przekładają się na zysk.

Oczywiście profesjonalne usługi związane z pozycjonowaniem również będą wymagać nakładów finansowych, jednak dadzą Ci pewność, że Twoje środki nie zostaną zmarnowane.

Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Kierując się zasadami dobrego SEO, na pewno osiągniesz sukces w Internecie!

Pozdrawiamy serdecznie,
zespół agencji reklamowej ROD
www.reklama-lublin.pl

Potrzebujesz zrealizować ciekawy projekt? Chcesz otrzymać szczegółowe informacje, czy dowiedzieć się jak wygląda współpraca?
Skontaktuj się z nami, jesteśmy do Twojej dyspozycji.
infolinia 48 81 311 50 27
biuro@reklama-lublin.pl
Wyceny indywidualne i nietypowe usługi 48 698 00 00 91
Kontakt telefoniczny jest dostępny:
Poniedziałek - Piątek 9:00 - 17:00
pomoc techniczna