fbpx
KOMPLEKSOWE USŁUGI REKLAMOWE

Koszt pozycjonowania strony

Pozycjonowanie za 10 zł – Mega promocyjne ceny usług

Chcąc rozpocząć pozycjonowanie, z pewnością trafisz na wiele kuszących propozycji gwarantujących niskie koszty takiej usługi. Niektóre z nich nawet przyjdą do Ciebie same w postaci oferty przesłanej na maila. Ale czy obietnica niskich kosztów ma cokolwiek wspólnego z zapewnieniem o efektach? Czy chcąc rozpocząć pozycjonowanie, powinieneś kierować się wyłącznie niską ceną? W tym artykule postaramy się przybliżyć Ci kwestie związane z kosztami pozycjonowania.

Koszt pozycjonowania strony internetowej to pojęcie względne

Oferty w stylu „pozycjonowanie strony na 5-10 fraz kluczowych za 100 zł netto / miesiąc”, czy też pakiety oferujące pozycjonowanie obszernego serwisu na wysoko konkurencyjne 100 słów kluczowych (m.in. sklep narzędziowy, sklep narzędziowy warszawa, narzędzia, narzędzia sklep i wiele innych) w cenie nawet niższej niż 1 200 zł netto są dziś powszechne. Coraz więcej agencji „łowi” klientów na atrakcyjne ceny, zapewniając o swoim profesjonalizmie i atrakcyjnej cenie usługi – jednak gdy realnie policzymy koszty wykonania to wychodzi, że ta atrakcyjna oferta musiałaby zostać wykonana po kosztach lub niekiedy nawet koszty realizacji przewyższają zysk z usługi.

Czy jednak zastanawiałeś się, jaką jakość oferują takie firmy?

Zapewne dla niedoświadczonej osoby spoza branży koszt 1 000 zł za pozycjonowanie może wydawać się niemały, jednak prawda jest bezlitosna – za dobrej jakości pozycjonowanie i stabilne efekty na mnogą ilość słów kluczowych często trzeba zapłacić znacznie więcej.

Każdą formę reklamy, najlepiej jest rozpatrywać w kategorii zysków i strat! Jeśli przynosi minimum 2-krotny zwrot, po zakładanym okresie czasu – to jest opłacalna. Jest to inwestycja, która zwróci się minimum podwójnie, jeśli pozycjonowanie jest prowadzone prawidłowo.

Poszukując specjalistów, którzy zajmą się pozycjonowaniem, nie warto porównywać się do innych firm pod względem kosztów. To, że Twój znajomy płaci za pozycjonowanie 300 zł, wcale nie oznacza, że Ty zapłacisz tyle samo. Dzieje się tak, ponieważ przede wszystkim każda branża i rozpiętość oferty jest inna – może działać w innej branży, oferować szerszy lub węższy wachlarz usług / produktów lub realizować działalność w mniejszym, czy większym obszarze. Wszystko to przekłada się na ilość pracy, jaką należy włożyć w wypozycjonowanie serwisu. Ponadto, im bardziej konkurencyjne są frazy kluczowe, na które dana strona jest pozycjonowana, tym trudniej jest osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty.

Dobre pozycjonowanie stawia na wartościowe metody działania, dlatego również wiąże się z większymi kosztami. Możesz zapłacić więcej i osiągnąć lepszą pozycję, ale możesz również wydać niewiele, ale stracić podwójnie, ponieważ pozycja strony może się również pogorszyć – wybór należy do Ciebie.

Wiele fraz – mało efektów, czyli dlaczego nie powinieneś wierzyć w zapewnienia o spektakularnych efektach przy niskim koszcie

Wracając do cudownych ofert, na które możesz natknąć się w sieci – czy naprawdę uważasz, że możliwe jest proponowanie tego samego, taniego pakietu różnym stronom? Przecież w przypadku każdej z nich konieczne mogą być zupełnie inne działania, a co najważniejsze, pozycjonowane mogą być różne ilości fraz.

Coraz częściej spotkać się z można z niepokojącym zjawiskiem, kiedy to właściciel strony zlecił pozycjonowanie kilkudziesięciu słów kluczowych, jednak widoczne efekty dotyczą zaledwie kilku z nich. Pozostałe tkwią na swoich pozycjach lub notują niewielkie wahania. Może to oznaczać, że dana firma próbuje uśpić czujność klienta i mimo, że zamówił on pozycjonowanie wielu fraz, faktycznie promowanych jest jedynie kilka z nich. Przyczyna takich działań jest prosta – przy niskim budżecie nie ma możliwości osiągać doskonałych wyników w odniesieniu do mnóstwa fraz. Każda forma promocji wiąże się z pracą, koniecznością korzystania z płatnych narzędzi pozwalających na analizę strony i słów kluczowych oraz wieloma innymi czynnikami, na które należy wydać pieniądze.

Nie powinieneś oczekiwać, że dzięki nad wyraz atrakcyjnej promocji, czyli bardzo niskim kosztem uda Ci się osiągnąć wysokie pozycje na wszystkich frazach. Jeśli chcesz dobrych efektów, powinieneś za nie odpowiednio zapłacić.

W jaki sposób powinieneś rozliczyć się za pozycjonowanie?

Zlecając pozycjonowanie, zdecydowanie powinieneś być ostrożny. Gdy wybierzesz odpowiednią firmę, musisz jasno określić swoje oczekiwania, a także wysłuchać jej propozycji zarówno odnoście tego, jak będzie działać, jak i tego ile będzie Cię to kosztować.

Jeśli podana kwota wyda Ci się zbyt duża, nie zniechęcaj się, lecz dopytaj o szczegóły – być może taki wydatek okaże się dla Ciebie bardziej opłacalny, niż myślisz.

Aby uniknąć zbędnego ryzyka, przede wszystkim zapewnij sobie zabezpieczenie w postaci odpowiedniego zapisu w umowie.

Najczęściej firmy oferujące pozycjonowanie rozliczają się z klientami na dwa sposoby:

  • za usługę – czyli klient płaci za prowadzenie przez daną firmę konkretnych działań,
  • za efekt – czyli klient płaci nie za samo działanie, lecz dopiero za efekty, które ono przyniesie.

Przeglądając aktualne oferty, bez trudu zauważysz, że obecnie już niemal żadna firma nie proponuje drugiego modelu rozliczania, ponieważ z jej perspektywy jest on zdecydowanie mniej opłacalny. Nie powinno Cię to dziwić, ponieważ pozycjonowanie stron internetowych jest dość dynamiczną dziedziną i czasem trudno jest przewidzieć nadchodzące zmiany oraz ich efekty – a nikt nie lubi poświęcać czasu i pracować nie otrzymując nic w zamian.

Nie oznacza to oczywiście, że musisz bezsprzecznie godzić się na to, co oferują Ci agencje. Po prostu powinieneś się zabezpieczyć – aby współpraca z daną firmą w obszarze pozycjonowania była korzystna dla obu stron, postaraj się połączyć ze sobą oba modele rozliczeń. Podpisując umowę, na pewno zobowiążesz się do zapłaty za wykonaną pracę, jednak powinna ona również uwzględnić gwarancję przynajmniej częściowych efektów w przypadku ustalonych założeń.

Jak ustalić budżet przeznaczony na pozycjonowanie?

Budżet, jaki powinieneś przeznaczyć na pozycjonowanie może opierać się na różnych kwotach. Aby przygotować się na to, ile będziesz musiał zapłacić, powinieneś przede wszystkim przeanalizować swoją stronę i branżę, w której działasz. Na początku sprawdź jej konkurencyjność – im większa, tym oczywiście większy koszt pozycjonowania. Ponadto zastanów się, jakimi sposobami chcesz pozyskiwać linki zewnętrzne, ponieważ w tym przypadku dostępne są zarówno darmowe, jak i płatne opcje – jedne bardziej, inne mniej skuteczne. No i oczywiście pamiętaj, że jeśli Twoja strona nigdy wcześniej nie była odpowiednio pozycjonowana, będziesz musiał (przynajmniej na początku) przeznaczyć na to nieco większe środki.

Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Pamiętaj, aby zawsze analizować koszt pozycjonowania pod względem wielu czynników i nie oceniać go w kategoriach niski – wysoki, ponieważ czasem teoretycznie większa kwota może okazać się niewielka w perspektywie efektów, jakie przyniesie.

Pozdrawiamy serdecznie,
zespół agencji reklamowej ROD
www.reklama-lublin.pl