fbpx
KOMPLEKSOWE USŁUGI REKLAMOWE

Jak zwiększyć sprzedaż w Internecie?

Jak zwiększyć sprzedaż w Internecie?
Oceń tę stronę

Jak zwiększyć sprzedaż w Internecie?

Rozkręcając biznes w sieci robisz wszystko, by zdobyć jak najwięcej klientów oraz zacząć osiągać satysfakcjonujące zyski. Początki są zwykle trudne, jednak zawsze możesz podjąć kolejne działania, by Twoja firma się rozwijała, a wskaźniki szły w górę.

Bez względu na to, czy jesteś na początku tej drogi, czy już od jakiegoś czasu prowadzisz handel w sieci, jednym z podstawowych pytań, które zadajesz sobie każdego dnia jest z pewnością ?jak zwiększyć sprzedaż??. Przecież to jasne, że większa sprzedaż to większy zysk i więcej możliwości rozwoju, prawda? W naszym artykule podsuniemy Ci kilka wskazówek odnośnie tego, co możesz i powinieneś zrobić, by sprzedawać więcej.

Funkcjonalny i przejrzysty sklep fundamentem sukcesu

Aby móc sprzedawać, musisz znaleźć odpowiednie miejsce. Tak, jak sprzedawca stacjonarny potrzebuje lokalu, tak i Ty powinieneś mieć swój własny kąt w sieci. Możliwości jest oczywiście wiele, jednak bez względu na to, czy wybierzesz własną stronę internetową, czy też pokusisz się o prowadzenie handlu poprzez specjalną platformę, pewne zasady, do których warto się zastosować, są uniwersalne. A jedną z najważniejszych jest ta, że miejsce, w którym prowadzisz sprzedaż powinno być przyjazne klientom.

Krótko mówiąc, Twój sklep powinien być przejrzysty, prosty w obsłudze i intuicyjny, dzięki czemu odwiedzające go osoby będą mogły bez problemów się po nim poruszać. Nikt nie chce robić zakupów w miejscu, które jest dla niego zagadką. Wszystkie najważniejsze działy powinny być wyeksponowane, a poruszanie się po serwisie nie powinno sprawiać trudności. Powinieneś zadbać o to, by każdy bez problemu mógł znaleźć najważniejsze informacje, takie jak formy płatności, koszty przesyłki, czy sposób zamawiania towarów. To kluczowe dla prowadzenia owocnej sprzedaży w Internecie.

Content! Nie możesz przejść obok niego obojętnie!

Kolejną bardzo istotną kwestią jest content, czyli zawartość Twojego sklepu. Oczywiście jego główną zawartością są produkty, które sprzedajesz, więc to właśnie na nich powinieneś się skupić.

Kupując w Internecie klient nie ma możliwości dotknąć produktu, przymierzyć go lub zwyczajnie pooglądać ?na żywo?, dlatego bardzo ważne jest dla niego to, by był on dobrze opisany i sfotografowany. Powinieneś więc zadbać o to, by każdy towar był opatrzony wyraźnym, dobrej jakości (i oczywiście faktycznym) zdjęciem, a także opisem. O tym, jak powinny wyglądać opisy produktów sprzedawanych w sieci pisaliśmy już w jednym z naszych artykułów, dlatego jedynie przypomnimy, że zdecydowanie nie powinny to być przypadkowe treści! Każdy opis musi być dopracowany, zgodny z rzeczywistością oraz umiejętnie napisany – tak, aby zachęcał do zakupu.

Zadowolenie klienta Twoją reklamą i szansą na zwiększenie zysków

Bardzo ważną kwestią, o której sprzedawcy prowadzący biznes w sieci zapominają, jest zadowolenie klienta. Jak wiadomo, w Internecie często czujemy się anonimowi, jednak pamiętaj, że mimo, iż nie przeprowadzasz w tym przypadku transakcji ?twarzą w twarz?, Twój klient na pewno Cię zapamięta. A co ważniejsze, z pewnością podzieli się swoją opinią na temat Twojego sklepu ze znajomymi i innymi użytkownikami Internetu.

Nie możesz odpuścić sobie dbania o profesjonalną obsługę! Musisz stale trzymać rękę na pulsie i na bieżąco rozpatrywać i odpowiadać na wszystkie pytania skierowane do Ciebie przez osoby odwiedzające Twój sklep. Dobrym pomysłem jest umieszczenie na stronie specjalnego formularza kontaktowego lub stworzenie oddzielnego adresu e-mail.

Ponadto kontakt z klientem nie musi kończyć się w momencie zakończenia transakcji! Już po fakcie możesz wysłać wiadomość z podziękowaniami, która sprawi, że klient będzie jeszcze bardziej zadowolony z zakupu i z pewnością do Ciebie wróci lub poleci Cię znajomym.

Jeśli chcesz zachęcić nowych odbiorców do korzystania z Twojej oferty, możesz udostępnić na swojej stronie opinie zadowolonych klientów. To bardzo popularny i skuteczny zabieg marketingowy!

Reklamuj się! Bądź tam, gdzie Twoja konkurencja i jeszcze dalej!

Reklama! To bardzo ważna część prowadzenia sprzedaży, ponieważ nawet jeśli Twoje produkty są dobre, potencjalni klienci muszą jakoś o nich usłyszeć, prawda?

Obecnie masz nieskończenie wiele możliwości reklamowania się w sieci. Możesz oczywiście stawiać na tradycyjne metody, takie jak banery, ale zdecydowanie niezbędnym posunięciem jest wykorzystanie nieco bardziej współczesnych sposobów na dotarcie do klienta.

Działając w branży e-commerce, nie powinieneś zapominać o:

  • reklamie w mediach społecznościowych, jak chociażby za pomocą Facebook Ads,
  • Google Adwords,
  • Google Merchant Center.
  • Dzięki zastosowaniu tych prostych i powszechnie wykorzystywanych narzędzi, możesz w krótkim czasie dotrzeć do mnóstwa osób, a także pozyskiwać klientów z różnych lokalizacji.

    Do tego wszystkiego nie zapomnij także o pozycjonowaniu swojej strony! W końcu nie ma lepszej reklamy, niż pozycja w top 10 w wyszukiwarce Google, prawda?

    Nic tak nie przyciąga klienta, jak możliwość wydania mniejszej kwoty

    Jeśli stosujesz się do wszystkich porad, które wymieniliśmy powyżej, a mimo to nie jesteś zadowolony z efektów, powinieneś rozważyć wdrożenie akcji promocyjnych. Jak wiadomo, jednym z najskuteczniejszych bodźców zakupowych są po prostu obniżki cen i takie zabiegi marketingowe stosuje się w handlu od niepamiętnych czasów.

    Ty także możesz przeprowadzić akcję polegającą na dodawaniu gratisów do zamówień, zapewnieniu darmowej dostawy produktów lub chociażby drobnych przecenach, które zwyczajnie wyglądają dla klienta zachęcająco.

    Pozostań w kontakcie z klientem

    Na koniec chcielibyśmy również przypomnieć, że aby utrzymać sprzedaż na satysfakcjonującym poziomie, powinieneś nawiązywać ze swoimi klientami długotrwałe relacje. Możesz to robić za pośrednictwem bloga, mailingu, newslettera lub chociażby prowadząc fanpage na jednym z popularnych portali społecznościowych. Podejmując takie działania, możesz skutecznie badać rynek, poznawać potrzeby odbiorców oraz komunikować się z nimi – to z kolei sprawi, że z pewnością nie zostaniesz przez nich zapomniany.

    Wdrażając sugerowane przez nas działania, możesz osiągnąć wymierne efekty i zwiększyć swoje zyski, a co najważniejsze – stale się rozwijać.

    Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Życzymy Ci owocnych akcji sprzedażowych i wysokich zysków!

    Pozdrawiamy serdecznie,
    zespół agencji reklamowej ROD
    www.reklama-lublin.pl