fbpx
KOMPLEKSOWE USŁUGI REKLAMOWE

Jak tworzyć opisy produktów do sklepu internetowego?

Jak tworzyć opisy produktów do sklepu internetowego?

Sklepy internetowe są obecnie tak popularne, że w zasadzie dorównały już tym stacjonarnym. Coraz więcej osób stawia na zakupy w sieci, ponieważ jest to prosta metoda, która pozwala zaoszczędzić wiele czasu, a nierzadko i pieniędzy. Kupowanie przez Internet to już codzienność, a kolejne sklepy pojawiają się w sieci jak grzyby po deszczu. Czy jednak każdy z nich ma takie same szanse na pozyskanie wiernych klientów?

Na to, czy sklep jest popularny i lubiany wpływa wiele czynników, a jednym z najważniejszych są z pewnością (poza samym produktami oczywiście) opisy produktów. Tak, jak i w sklepach stacjonarnych, odpowiednia prezentacja towaru ma często kluczowe znaczenie, dlatego dziś chcielibyśmy skupić się na opisach produktów w e-sklepach. Jakie powinny one być i co powinny zawierać, aby klienci chcieli kupić dany towar? Tego dowiesz się z naszego artykułu!

Najgorsze błędy, które możesz popełnić tworząc opis produktu

Z pewnością nie raz dokonywałeś zakupów w sieci i zdarzyło Ci się czytać różne opisy produktowe. Jedne z nich wręcz decydują o tym, że kupujemy daną rzecz, a inne już na pierwszy rzut oka odstraszają i zwyczajnie sprawiają, że chcemy jak najszybciej zamknąć stronę, którą właśnie odwiedziliśmy. Dobry opis produktu to w zasadzie połowa sukcesu.

Na początek skupmy się na tym, czego zdecydowanie nie należy robić tworząc opisy produktów do sklepu:

  • kopiowanie opisów ze strony producenta – przede wszystkim taki zabieg to strzał w kolano, jeśli chodzi pozycjonowanie, ponieważ jest to zwyczajna duplikacja contentu, a ponadto jest to nieprofesjonalne,
  • dosłowne tłumaczenie z języka obcego – chyba nie trzeba Ci mówić, że taki tekst będzie niegramatyczny, niezrozumiały i bardzo zniechęcający,
  • ustawianie opisu bez wcześniejszej korekty – błędy stylistyczne, ortograficzne i inne to oznaka niechlujstwa,
  • faszerowanie tekstu niezrozumiałymi dla klientów pojęciami – klient, który nie rozumie tego, co czyta, raczej zrezygnuje z zakupu,
  • wyolbrzymianie pozytywnych cech – zbytnie przechwalanie i przesadne podkreślanie zalet nie wygląda dobrze,
    pisanie długich i nudnych opisów,
  • brak ujednolicenia – opisy produktów powinny być tworzone w podobnym stylu lub według przyjętego schematu,
  • brak optymalizacji – w opisach powinny pojawiać się słowa kluczowe.

Opisane błędy to najprostsza droga do tego, by klienci omijali Twój sklep internetowy. Niestety popełnia je wielu sprzedawców, którzy liczą, że produkt sprzeda się sam, a opis to tylko uzupełnienie pustego miejsca na stronie. Ty nie popełniaj takich błędów! Podpowiemy Ci, jak tworzyć dobre opisy produktowe!

Jeśli chcesz sprzedawać, twórz opisy, które Ci w tym pomogą

Oczywiście powinieneś wyjść z założenia, że Twoje produkty są dobre i musisz przekonać do tego swoich klientów. W opisach produktów powinieneś stosować język korzyści i podkreślać wszystkie najważniejsze funkcje oraz zalety sprzedawanych rzeczy.

Warto jest stosować wyrażenia, dzięki którym klient dojdzie do wniosku, że dany produkt jest mu potrzebny oraz że będzie dobrze mu służył. Możesz wizualizować używając zwrotów ?Wyobraź sobie, że?? lub ?Na pewno zdarzyło Ci się?? i tym podobne. Staraj się wyeksponować dobre strony produktu poprzez stosowanie wyrażeń takich, jak ?wysoka jakość?, ?niezawodność?, ?polecany przez ?? oraz inne. Oczywiście zawsze pisz prawdę! Skupiaj się na faktycznych zaletach – chociażby jeśli coś jest wykonane z materiału niższej kategorii, podkreśl fakt, że cena produktu jest bardzo niska. Postaraj się przekonać klienta, że Twój produkt jest właśnie tym, czego szuka.

Najważniejsze zasady dotyczące opisów produktów

Aby opis produktu był czytelny oraz zachęcający do zakupu, powinieneś:

  • podkreślać faktyczne zalety, pisać zgodnie z prawdą,
  • zadbać o poprawność tekstu oraz styl spójny z marką,
  • pisać językiem korzyści,
  • zadbać o to, by tekst był czytelny – podzielić go na części, pogrubić najważniejsze zwroty lub nazwę, wypunktować parametry, dodać odpowiednie zdjęcia lub grafiki z symbolami,
  • pisać zwięźle – opis nie powinien stanowić obszernego wypracowania napisanego ciągłym tekstem, ponieważ klient nie będzie miał ochoty go czytać,
  • pisać precyzyjnie, podawać dokładne parametry i cechy,
  • stosować pozytywne zwroty i wyrażenia,
  • stawiać na prosty i zrozumiały język, bez zbędnych skomplikowanych pojęć,
  • stosować słowa kluczowe, dzięki którym klient bez problemu znajdzie Twój produkt w sieci,
  • podkreślać najważniejsze rzeczy, jak nazwa produktu,
  • zadbać o odpowiednie formatowanie – stosować podział tekstu, pogrubienia, nagłówki, wypunktowania itp.,
  • tworzyć unikalne opisy, które powstają na potrzeby Twojego sklepu i konkretnego produktu.

Stosując się do przedstawionych przez nas zasad, możesz z łatwością tworzyć opisy produktów, które zachęcą Twoich klientów do dokonania zakupów. Pamiętaj, że bardzo często sam opis sprzedaje lepiej, niż zdjęcie lub nawet marka. Dzięki niemu możesz przekonać odbiorcę, że to, co oferujesz to towar, którego potrzebuje. Nie powinieneś marnować takiej szansy!

Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Mamy nadzieję, że dzięki naszym radom w Twoim sklepie pojawią się wartościowe opisy produktów, które każdego klienta skłonią do zakupu!

Pozdrawiamy serdecznie,
zespół agencji reklamowej ROD
www.reklama-lublin.pl