fbpx
KOMPLEKSOWE USŁUGI REKLAMOWE

Jak powinien wyglądać baner reklamowy w sieci?

Jak powinien wyglądać baner reklamowy w sieci?

Baner reklamowy jest formą promocji, która zdecydowanie przemawia do odbiorców. Jest on często doskonałym wyborem, ponieważ oddziałuje na nich dwojako – po pierwsze przyciąga wzrok, a po drugie przekazuje ważne informacje. Istnieje wiele rodzajów banerów, a obecnie z tego typu reklamy korzysta niemal każda firma. Dzięki niej można już nie tylko informować klientów o własnych usługach, lecz również umożliwić im odwiedziny na swojej stronie internetowej.

Dobry baner reklamowy może przełożyć się na Twój zysk! Musisz jedynie wiedzieć, jak stworzyć taki, który przyciągnie uwagę odbiorców oraz skłoni ich do tego, by w niego kliknęli.

Banery reklamowe to szansa na promocję i pozyskanie nowych klientów

Banery reklamowe możesz wykorzystać niemal przy każdej kampanii. Są uniwersalne i bardzo chwytliwe, więc z pewnością pomogą Ci realizować cele marketingowe. Dzięki nim możesz nawet zwiększyć sprzedaż swoich produktów lub sprawić, że więcej osób zainteresuje się Twoimi usługami. Jak to możliwe? Odpowiedź jest bardzo prosta!

Dziś Internet daje Ci mnóstwo szans na dotarcie do klienta. Nawet zwykły baner nie jest już tylko kolorowym obrazkiem, ale drzwiami, przez które klient może wejść do Twojego sklepu lub na stronę internetową. Stosując odpowiednie odnośniki możesz sprawić, że osoba, która kliknie w Twój baner zostanie przekierowana dokładnie tam, gdzie chcesz – na przykład na stworzoną przez Ciebie podstronę z promocyjnymi artykułami lub do formularza kontaktowego, dzięki któremu będzie mogła zapytać o Twoją ofertę. Z pomocą tak prostej formy marketingowej, jaką jest baner, możesz osiągnąć naprawdę wiele. Zaczynając od zwiększenia ilości odwiedzin na swojej stronie, poprzez zyskanie popularności i zdobycie nowych klientów, aż do zwiększenia zysków.

Tylko dobry baner reklamowy pozwoli Ci osiągnąć sukces – podpowiemy Ci, jak powinieneś go przygotować!

To, że baner reklamowy jest często niczym innym, niż zwykłym obrazkiem, nie oznacza wcale, że jego wykonanie jest proste. Niedoświadczonym osobom często wydaje się, że nie ma sensu płacić komuś za jego przygotowanie, więc postanawiają zrobić to samodzielnie. Niestety jednak, takie działanie często może przynieść nieprzewidziane skutki i niejednokrotnie zamiast przyczyniać się do promocji firmy, staje się źródłem problemów wizerunkowych. Nieumiejętne skomponowane banery są dla odbiorców raczej źródłem frustracji, niż czymś, na co warto zwrócić uwagę?.

Przygotowaliśmy więc dla Ciebie kilka przydatnych wskazówek, dzięki którym unikniesz wpadek podczas przygotowania banerów reklamowych.

Aby stworzyć profesjonalny baner reklamowy, który wzbudzi zainteresowanie odbiorców, powinieneś pamiętać, że:

  • prostota jest znacznie bardziej profesjonalna, niż przepych – baner oczywiście nie musi być bardzo skromny i złożony z jednolitego tła oraz krótkiego napisu. Zawsze możesz puścić wodzę fantazji, jednak nie może na nim być wszystkiego. Zbyt wiele kolorów, ozdobników i elementów to po prostu bałagan,
  • estetyka to jedna z kluczowych kwestii – baner musi być wykonany profesjonalnie, z dbałością o każdy szczegół. Musisz odpowiednio dobrać każdy element zaczynając od tła, poprzez czcionkę, aż do różnych elementów graficznych – wszystko powinno być wykonane estetycznie,
  • krzykliwe kolory mogą przynieść efekt odwrotny do zamierzonego – na banerach często pojawiają się jaskrawe kolory, takie jak czerwień lub pomarańcz, a do tego bijące po oczach, migające napisy? nic bardziej nie irytuje, prawda? Jaskrawe barwy kojarzą się bardziej z ostrzeżeniem, niż z zaproszeniem do odwiedzin, więc raczej ich unikaj. Postaw na stonowaną kolorystykę,
  • nic tak nie sprzedaje, jak dobry slogan – Twój baner powinien mieć mocne, zachęcające hasło, które zaintryguje odbiorców, rozśmieszy ich lub wzruszy. Na pewno znasz wiele przykładów haseł reklamowych, które wręcz przeszły do historii lub są powszechnie wykorzystywane w mowie potocznej,
  • informacje umieszczone na banerze powinny być zwięzłe i jasne – nie umieszczaj na banerze zbyt dużo treści. Mnóstwa tekstu napisanego drobnym maczkiem nikt nie będzie chciał czytać, a przez to Twój baner nie zostanie zauważony. To samo dotyczy tekstu, który dla odbiorcy może być zwyczajnie niezrozumiały,
  • musisz zachęcić odbiorcę do interakcji – jeśli chcesz, by odbiorcy klikali w Twoje banery, umieść na nich ?przyciski? lub jasną wskazówkę, że właśnie tego od nich oczekujesz,
  • nie powinieneś zdradzać wszystkiego – aby zainteresować odbiorców swoimi produktami lub usługami? nie pisz o nich na banerze. Umieść na nim jedynie współgrające hasło lub część informacji, która sprawi, że będą chcieli dowiedzieć się więcej. Ale to oczywiście po kliknięciu w baner,
  • należy wyeksponować to, co najważniejsze – zadbaj o to, by najważniejsze informacje (lub najbardziej zachęcające) były podkreślone – na przykład, jeśli baner dotyczy wyprzedaży, postaraj się, by było to widoczne na pierwszym planie,
  • musisz zainteresować odbiorcę – baner powinien być interesujący dla klienta, więc postaraj się go takim uczynić. Jeśli na przykład sprzedajesz kosiarki i Twoją grupą docelową są ogrodnicy, umieść na banerze tło, które będzie nawiązywać chociażby do ogrodu,
  • dobrze jest się wyróżniać i być oryginalnym – oczywiście nie jest to proste (bo niemal wszystko ?już było?), jednak staraj się, by w Twoich banerach pojawił się powiew świeżości, czyli by nie były takie same, jak chociażby banery konkurencyjnej firmy,
  • warto zachować spójność graficzną baneru z marką – kolorystyka i szata graficzna baneru powinny w jakiś sposób nawiązywać do Twojej marki. Dzięki temu klienci będą je dobrze kojarzyć, a ponadto w ich oczach będziesz bardziej profesjonalny,
  • w przypadku banerów rozmiar też ma znaczenie i nie zawsze warto z nim przesadzać – mimo że zwykle większe wydaje się lepsze, w przypadku banerów nie musi tak być. Z pewnością z własnych doświadczeń wiesz, że wyskakujące znikąd, ogromne reklamy internetowe zwykle najchętniej? od razu zamykasz. Postaraj się więc, by nie przesadzić w tej kwestii.

Czy możesz sam stworzyć sobie internetowy baner reklamowy?

Przygotowanie dobrego baneru reklamowego nie jest zadaniem, którego warto się podejmować bez odpowiedniej wiedzy. Umiejętne połączenie kolorów, estetyczne wykonanie oraz dostosowanie parametrów technicznych to zaledwie niewielka część całego procesu. W największych firmach nad przygotowaniem banerów pracują całe zespoły ludzi, w których każdy odpowiada za inne kwestie, jak chociażby dobranie kolorystyki, czy przygotowanie hasła reklamowego.

Jeśli chcesz, by Twój baner był naprawdę profesjonalny i spełniał swoje zadanie, powinieneś powierzyć jego wykonanie specjalistom. Dzięki temu będziesz mógł liczyć na odpowiedni efekt. Wbrew pozorom, nawet ?zwykły obrazek? mający pełnić rolę reklamy w sieci musi być przygotowany w oparciu o wiele istotnych zasad.

Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Liczymy, że nasze wskazówki pomogą Ci przygotować banery reklamowe, które zachwycą Twoich klientów.

Pozdrawiamy serdecznie,
zespół agencji reklamowej ROD
www.reklama-lublin.pl