fbpx
KOMPLEKSOWE USŁUGI REKLAMOWE

Google Merchant Center – dowiedz się, jak sprzedawać więcej w Internecie!

Google Merchant Center – dowiedz się, jak sprzedawać więcej w Internecie!

Pakiet usług oferowanych przez Google stale się rozszerza. Dzięki nim można zapewnić swojej stronie internetowej lub blogowi skuteczną reklamę oraz większą widoczność. Coraz więcej możliwości mogą w tym obszarze zyskać także osoby działające w e-commerce. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, zdecydowanie powinieneś wiedzieć, czym jest Google Merchant Center – pozwoli Ci to zyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż!

Dla kogo przeznaczona jest reklama w Google Merchant Center?

Zastanawiając się nad stworzeniem kampanii z wykorzystaniem Google Merchant Center, powinieneś na początku dowiedzieć się, na czym ona właściwie polega i co możesz dzięki niej osiągnąć.

Google Merchant Center to narzędzie udostępniane przez Google, które umożliwia Ci udostępnianie informacji o oferowanych przez Ciebie produktach lub markach w Internecie. Możesz połączyć je ze swoim sklepem internetowym i dodać do niego cały asortyment lub jedynie produkty, które chcesz promować. Co najważniejsze, za jego pośrednictwem możesz zaplanować działania opierające się na usłudze Zakupy Google. Tego typu kampanie produktowe zyskują coraz większą popularność i obecnie korzystają z nich nawet największe światowe marki.

Google Merchant Center jest więc narzędziem, z którego możesz skorzystać, gdy prowadzisz sklep internetowy i chcesz promować jego ofertę, a także poszczególne produkty.

Twoje produkty widoczne dla klientów, czyli dlaczego Google Merchant Center to dobra promocja

Dzięki Google Merchant Center Twoje produkty widoczne będą dla klientów jeszcze zanim w ogóle odwiedzą oni Twój sklep. Taka reklama pozwoli im do niego dotrzeć w bardzo prosty sposób. Otóż, produkty, które zdecydujesz się reklamować, będą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania wraz ze zdjęciami – nad znalezionymi stronami internetowymi lub obok nich.

Na poniższych przykładach możesz zobaczyć, jak wygląda to w przypadku wyszukiwania słów kluczowych „sukienka” oraz „kurka zimowa”.


Jak widzisz, reklamowane produkty wyświetlają się na samej górze, a dopiero pod nimi widoczne są linki sponsorowane oraz reszta wyników wyszukiwania pasujących do wpisanych fraz.

Gdy na przykład prowadzisz sklep z butami i chcesz, by użytkownik internetu, który wpisze w wyszukiwarce frazę „buty” trafił do Ciebie, zdecydowanie powinieneś skorzystać z Google Merchant Center. W ten sposób zapewnisz sobie więcej odwiedzin sklepu, a co za tym idzie, również większą sprzedaż. Dużą zaletą jest dowolność w promowaniu poszczególnych produktów, więc możesz reklamować zarówno te najpopularniejsze wśród klientów, jak i te rzadko wybierane, które zalegają na magazynie.

Kampanię produktową stworzysz w prosty sposób i będziesz mógł monitorować jej efekty

Aby stworzyć stworzyć reklamę swoich produktów za pośrednictwem Google Merchant Center, musisz posiadać dostęp do konta Google AdWords. To właśnie za jego pośrednictwem możesz zaplanować wszelkie działania reklamowe dotyczące produktów zawartych w Twoim sklepie.

Masz możliwość stworzenia kampanii produktowej od podstaw, wraz z nadaniem jej nazwy, ustaleniem obszaru, na którym działasz, a także określeniem budżetu, który na nią przeznaczysz. Kosz takiej promocji opiera się na modelu pay per click, a więc płacisz nie za wyświetlenia Twoich produktów, lecz za kliknięcia w umieszczone przy nich odnośniki, czyli odwiedziny w Twoim sklepie.

Planując budżet na tego typu promocję, musisz określić CPC, czyli maksymalny koszt jednego kliknięcia w reklamę. Masz także możliwość ustawienia budżetu dziennego.

Co ważne, zarówno z CPC, jak i z wysokością budżetu możesz eksperymentować. Na koszt reklamy wpływać może mnóstwo czynników, takich jak ceny Twoich produktów i inne. Na swoim koncie AdWords możesz na bieżąco monitorować statystyki związane z wyświetleniami i kliknięciami Twojej reklamy, a więc sprawdzać jej skuteczność. Jeśli okaże się, że nie przynosi ona oczekiwanych rezultatów, możesz zwiększyć stawki i budżet.

Zarówno połączenie Google Merchant Center z Twoim sklepem, jak i stworzenie kampanii produktowej, nie powinny przysporzyć Ci zbyt wielu problemów, ale jeśli nie masz w tym obszarze żadnego doświadczenia i dopiero zaczynasz swoją przygodę, zdecydowanie przynajmniej na początku proponujemy zlecić działania reklamowe specjalistom.

Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Życzymy Ci, by Twoje produkty zawsze przyciągały uwagę klientów i sprzedawały się w hurtowych ilościach!

Pozdrawiamy serdecznie,
zespół agencji reklamowej ROD
www.reklama-lublin.pl