fbpx
KOMPLEKSOWE USŁUGI REKLAMOWE

Blog firmowy jako narzędzie promocji i komunikacji z klientami

Blog firmowy jako narzędzie promocji i komunikacji z klientami

Blog, czyli jeden ze sposobów wyrażania swoich myśli lub przekazywania ważnych informacji poprzez treść w Internecie z czasem wyszedł poza formę wirtualnego pamiętnika i stał się jednym ze skutecznych narzędzi e-marketingu. Dziś blogi prowadzą już nie tylko osoby prywatne, ale coraz częściej firmy. Dlaczego Twoja nie miałaby tego robić?

Dlaczego warto tworzyć treści w sieci, skoro obszar działalności tego nie dotyczy?

W pierwszej chwili może Ci się wydawać, że blog nie jest Ci potrzebny do skutecznej działalności. I z pewnością także bez niego możesz doskonale sobie radzić w sieci. Istnieje jednak szereg powodów, dla których bloga watro mieć i rzetelnie prowadzić. Zapewne wiesz, jak dużo środków firmy wydają obecnie na działania reklamowe i zdobywanie nowych klientów – pewnie sam inwestujesz w ten obszar.

Blog jest natomiast jednym z doskonale się spisujących środków komunikacji marketingowej, za który w zasadzie wcale nie trzeba płacić. No… chyba, że zdecydujesz się na zatrudnienie oddzielnego specjalisty, który będzie zajmował się tylko jego prowadzeniem.

Jak funkcjonuje blog firmowy? Otóż jest to zazwyczaj oddzielna podstrona serwisu, ale równie dobrze może on zostać stworzony na zupełnie odrębnej domenie. Umieszcza się na nim głównie teksty, ale też linki, filmy video, grafiki i inne formy komunikacji z odbiorcami. Każdy wpis opatrzony zostaje datą i dołącza do listy dodanych wcześniej notek. Podstawową zawartością bloga jest lista artykułów dostępnych dla każdego, kto trafi na Twoją stronę.

Komunikuj się, reklamuj i chwal… na swoim blogu

Bez względu na to, w jakiej branży działa Twoja firma, blog może okazać się dla niej doskonałym miejscem do przekazywania najważniejszych informacji z obszaru jej działalności. Możesz na nim umieszczać wszelkiego rodzaju komunikaty skierowane do klientów, informacje o akcjach promocyjnych, poradniki, recenzje produktów, a także wiele innych rodzajów treści. Na blogu firmowym możesz między innymi wstawiać notatki o nowościach, które pojawią się w sprzedaży lub ciekawych funkcjach, które wprowadzasz w życie.

Bardzo często wpisy blogowe dotyczą ciekawych wydarzeń z życia firmy, informują o jej sukcesach i zachęcają do korzystania z wybranych usług – wykorzystaj takie miejsce, aby pochwalić się tym, co udało Ci się osiągnąć! Będzie to dla Twoich klientów sygnał, że stale się rozwijasz, a Twoja firma działa prężnie i jest profesjonalna.

Blogi udostępniają często możliwość wyrażania swoich opinii poprzez komentarze do postów. Dzięki temu klienci mogą chwalić usługi i tym samym sprawiać, że niezdecydowane osoby przekonają się do skorzystania z nich. Prowadzenie bloga wzmocni pozytywny wizerunek Twojej firmy i będzie doskonałą formą komunikacji z klientami. Właśnie dlatego obecnie niemal wszystkie największe przedsiębiorstwa posiadają tego typu wydzielone miejsca na swoich stronach. Zdecydowanie powinieneś skorzystać z takiej możliwości!

Unikalna, interesująca treść to sygnał dla wyszukiwarki, że Twoją stronę warto odwiedzać

Blog to nie tylko narzędzie komunikacji, lecz także wsparcie dla pozycjonowania Twojej strony w wyszukiwarce. Jego prowadzenie pozwala nie tylko zwiększyć liczbę jej odwiedzin, lecz także bezpośrednio przekłada się na pozytywną ocenę danej witryny przez Google. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że dzięki blogowaniu, strona jest uzupełniana o obszerne treści, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarkę. Jeśli na blogu umieścisz teksty tematycznie nawiązujące do danej działalności oraz uzupełnione o słowa kluczowe, efekt będzie jeszcze lepszy. Dodatkowo blog pozwoli Ci rozbudować wewnętrzne linkowanie, a jeśli jest zlokalizowany na oddzielnej domenie – wesprze linkowanie zewnętrzne.

Aby prowadzenie bloga miało dobry wpływ na pozycjonowanie, powinieneś pamiętać o kilku kwestiach:

  • treści powinny być dodawane regularnie – wybierz 2-3 dni w tygodniu, w których będą one publikowane,
    pojawiające się na blogu wpisy muszą być unikalne ? nie powielaj treści dostępnych w sieci, ponieważ jest bardzo źle postrzegane przez Google,
  • treść na blogu powinna nawiązywać tematycznie do branży, w której działa Twoja firma oraz w miarę możliwości zawierać odpowiednio dobrane słowa kluczowe,
  • teksty umieszczane w formie wpisów powinny mieć ciekawą i czytelną formę, czyli być podzielone na akapity i opatrzone nagłówkami, możesz też zaznaczyć lub wypunktować najważniejsze fragmenty,
  • w treści wpisów umieszczaj grafiki, filmy i inne multimedia, dzięki czemu będą bardziej atrakcyjne dla odbiorców.

Założenie bloga jest bardzo sensownym posunięciem marketingowym. Obecnie potencjał takiego rozwiązania docenia coraz więcej firm, więc działając w Internecie, powinieneś wziąć je pod uwagę. Co bardzo istotne, taka forma promocji nie będzie generowała zbyt dużych kosztów, a może przynieść Ci wiele korzyści.

Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Mamy nadzieję, rozwialiśmy Twoje wątpliwości dotyczące publikacji treści na blogu.

Pozdrawiamy serdecznie,
zespół agencji reklamowej ROD
www.reklama-lublin.pl