fbpx
KOMPLEKSOWE USŁUGI REKLAMOWE

Baner reklamowy… Czy oferta Twojej firmy powinna się na nim znaleźć?

Baner reklamowy… Czy oferta Twojej firmy powinna się na nim znaleźć?
Oceń tę stronę

Baner reklamowy… Czy oferta Twojej firmy powinna się na nim znaleźć?

W Internecie aż roi się od kolorowych reklam, wyskakujących znienacka okien oraz innych tworów mających za zadanie promować różnego rodzaju produkty i usługi. Jedne z nich są bardziej, a inne mniej atrakcyjne dla odbiorców. Jak to wygląda w przypadku banerów, czyli jednej z najstarszych form reklamy w sieci? Czy warto inwestować w tę formę promocji? Postaramy się nieco rozjaśnić tę kwestię.

Banery mają swoje zalety

Pierwsze banery pojawiły się w Internecie już około 1994 roku i wciąż jest to jedna z najpopularniejszych form reklamy, którą stosują zarówno małe, lokalne firmy, jak i prawdziwe międzynarodowe giganty. Za pomocą takich form promocji można docierać do użytkowników sieci z różnymi informacjami – na przykład dotyczącymi produktów i usług, ważnych wydarzeń lub chociażby zbliżających się akcji promocyjnych.

Jest to bardzo specyficzna reklama i z pewnością posiada wiele mocnych stron, które można wykorzystać na swoją korzyść. Po pierwsze jest ona prosta w przygotowaniu – wystarczy w tym przypadku odpowiednia grafika oraz krótka treść lub hasło reklamowe. Ich stworzenie można zlecić specjalistom, którym zajmie to dosłownie chwilę. Po drugie baner może być uniwersalną reklamą, którą umieści się w wielu miejscach – raz stworzony projekt może widnieć na różnych portalach.

Poza tymi podstawowymi atutami, warto jeszcze wspomnieć o tym, że zwykle publikacja banerów nie wiąże się z dużymi kosztami, a reklama taka działa na dwa sposoby. Jest to przede wszystkim atrakcyjna forma, która sama w sobie zapada w pamięć odbiorcy, czyli buduje większą rozpoznawalność marki lub produktów. Z drugiej strony stanowi ona odnośnik do strony danej firmy, dzięki czemu potencjalny klient może się na nią przenieść jednym kliknięciem – to oczywiście zachęca do skorzystania z umieszczonej na niej oferty, a jednocześnie generuje ruch, który także wpływa na popularność danej witryny.

Zdecydowaną zaletą banerów jest również to, że możesz dowolnie wybrać miejsce, w którym je umieścisz, a nawet to, jakim użytkownikom oraz jak często będą wyświetlane.

Pamiętaj, że nieumiejętnie przygotowany baner reklamowy może Ci zaszkodzić…

Jeśli za przygotowanie banera chcesz się zabrać samodzielnie, powinieneś posiadać odpowiednią wiedzę. Gdy jej nie masz, lepiej poleć to zadanie specjaliście, ponieważ nieodpowiednio stworzony baner może działać na Twoją niekorzyść.

Przede wszystkim podstawowym błędem jest chęć wyróżnienia się na siłę, czyli tworzenie krzykliwych, nachalnych reklam, które aż rażą w oczy użytkowników danego serwisu – możesz być pewny, że jedyne uczucie, które u nich wywołają to irytacja. Jeśli Twoja reklama będzie kojarzona negatywnie, to firma również. Błędem jest też nieumiejętny dobór kolorystyki (na przykład stosowanie bardzo jaskrawych barw), a także umieszczanie na banerze nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd treści, które sprawią, że odbiorca poczuje się szukany i wyrobi sobie o danej firmie negatywną opinię.

Jak powinien wyglądać baner, który zapewni Ci uwagę odbiorców?

Powinieneś zawsze mieć na uwadze to, że obecnie Internet jest przesycony reklamami, a więc i odbiorcy zaczęli się na nie uodparniać. Nie dość, że bywają one dla nich nieatrakcyjne, to coraz częściej wręcz ich irytują. To z kolei powoduje, że wielu użytkowników Internetu wcale nie zwraca uwagi na niektóre reklamy, a już na pewno w nie nie klika. Coraz częściej wykorzystywane są także programy, które blokują emisję nachalnych banerów lub okien.

Jeśli chcesz, by wykupienie banera nie okazało się nietrafionym pomysłem lub co gorsza przyniosło odwrotny skutek do zamierzonego, czyli wpłynęło na zniechęcenie do Ciebie klientów, powinieneś kierować się pewnymi zasadami.

Aby Twój baner był dobrze postrzegany i efektywny, powinieneś:

    • zadbać o jego odpowiednią oprawę graficzną, czyli umiejętnie dobrać kolorystykę, która będzie atrakcyjna dla docelowej grupy odbiorców – kolory powinny być stonowane, niezbyt krzykliwe oraz pasujące do profilu działalności firmy,
    • postarać się o rzetelnie przygotowaną treść – oczywiście wykluczone są jakiekolwiek błędy i tym podobne, ale oprócz tego powinna ona być konkretna i przekazywać interesujące informacje w taki sposób, by odbiorca był zaintrygowany i miał ochotę dowiedzieć się czegoś więcej,
    • zadbać o to, by nie wyglądał jak podręcznikowy przykład reklamy – najlepiej, żeby był przygotowany na tyle neutralnie, że wtopi się w treść umieszczoną na danej stronie, zamiast od progu krzyczeć do użytkownika, co nie jest zbyt dobrze postrzegane,
    • umieścić go w odpowiednim miejscu – uwzględnij przy tym to, czego spodziewa się docelowa grupa odbiorców, czyli wybierz dział lub podstronę, do których najczęściej oni zaglądają.

Bez względu na to, czy jesteś zwolennikiem banerów, czy też wolisz korzystać z innych form reklamy, z pewnością taki rodzaj promocji od czasu do czasu może okazać się odpowiednim wyborem. Jeśli przygotujesz go w odpowiedni sposób, z pewnością będzie działał na Twoją korzyść.

Dziękujemy za poświęcony czas i za zapoznanie się z naszym artykułem. Mamy nadzieję, że nasz tekst będzie dla Ciebie użyteczny podczas planowania akcji reklamowych.

Pozdrawiamy serdecznie,
zespół agencji reklamowej ROD
www.reklama-lublin.pl